امروز؛ورود سامانه ناپایدار بارشی به هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حمزه نژاد کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:سامانه ناپایدار بارشی امروز از سمت غرب وارد هرمزگان می شود.

وی افزود:این سامانه تا دوشنبه 7 اسفند در استان فعال است و سبب کاهش 6 درجه ای دما در استان خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:بیشترین تاثیر این سامانه شنبه و یکشنبه در مناطق شمال، شمال غرب و شمال شرق استان است.

حمزه نژاد افزود: این ناپایداری ها به صورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق، افزایش باد، کاهش نسبی دما، متلاطم شدن دریا، آبگرفتگی خیابان ها، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی است.

وی گفت: در روز دوشنبه هفتم اسفند به تدریج شاهد کاهش ابرناکی و بارش باران در غرب و مرکز استان و ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق شرقی در ساعت های ظهر و خروج سامانه بارشی هستیم.

حمزه نژاد افزود: در این مدت با توجه به متلاطم شدن دریا تمهیدهای لازم صورت گیرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: برای امروز و فردا پدیده غالب استان، گذر ابر برروی آسمان و در ساعات بعد از ظهر وزش باد برروی دریا خواهد بود.

حمزه نژاد افزود: احتمال بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان وجود دارد.

وی گفت: دریا در ساعات صبح آرام و در ساعات بعد از ظهر کمی مواج است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان افرود: شرایط دریا برای ترددهای دریایی و سفر به جزایر بویژه در ساعات صبح تا ظهر مساعد پیش بینی می شود و در ساعات بعد‌از‌ظهر توصیه می شود تردد شناورهای سبک و قایقهای تفریحی با احتیاط صورت پذیرد.

از نظر دمایی برای فردا افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

نظرات (0)
افزودن نظر