حجت الاسلام جعفر رستاخیز : با شکستن بت‌های هوای نفس، انسان می تواند خداوند متعال را خالصانه عبادت کند

هرمزبان – حجت الاسلام جعفر رستاخیز  گفت : شکم پرستی، مقام پرستی، پول پرستی، محبوبیت بین مردم همه این‌ها بت‌های هوای نفس است، وقتی اینها در هم شکسته شد انسان می‌تواند در سایه توحید و یگانگی خدا، خداوند متعال را خالصانه عبادت کند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه بندر چارک امروز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: در جریان تمدن سازی در گام دوم انقلاب باید فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که سرباز ولایت، عاشق نظام و رهبری و انقلاب و آماده ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشند.

وی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تاریخ‌ساز شد و مردم افتخار آفریدند، روز ۲۲ بهمن روز مردم بود که با حضورشان سیلی محکمی به دشمنان نظام و انقلاب زدند و صدایش را همه جهانیان شنیدند.

خطیب نماز جمعه بندر چارک در ادامه با بیان اینکه ماه شعبان، ماه اهل بیت(ع) است، گفت: شعبان ماهی است که با توسل به ائمه طاهرین باید به سمت خدا حرکت کنیم و بت نفس را در هم بشکنیم.

وی تصریح کرد: شکم پرستی، مقام پرستی، پول پرستی، محبوبیت بین مردم همه این‌ها بت‌های هوای نفس است، وقتی اینها در هم شکسته شد انسان می‌تواند در سایه توحید و یگانگی خدا، خداوند متعال را خالصانه عبادت کند.

حجت‌الاسلام رستاخیز با تبریک عید مبعث، گفت: بعثت، روز جشن نبوت خاتم پیامبران و جشن بشارت ظهور خاتم اوصیای الهی است.

وی در بخشی دیگر، تنها راه نجات کشور در زمینه اقتصادی را عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: اقتصادی که مقاوم است، از همه ظرفیت‌های اقتصادی دولت و مردم استفاده می‌کند، از تولید ملی حمایت می‌کند، منابع ارزی را خوب مدیریت می‌کند و مدیریت مصرف را فرهنگ سازی می‌کند، در این صورت است که می‌توانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنیم.

امام جمعه بندر چارک یادآور شد: سفر رئیس جمهور به کشور چین در حوزه اقتصادی و همکاری‌های راهبردی بین دو کشور می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی برای کشور ما به همراه داشته باشد و این سفر در چنین زمانی می‌تواند بسیاری از مبادلات دشمنان را بر هم بزند.

حجت‌الاسلام رستاخیز ادامه داد: زلزله ترکیه و سوریه بار دیگر چهره نفاق و دو رویی غرب را که دَم از حقوق بشر می‌زنند برملا کرد، کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر داشتند امروز بین دو کشور سوریه و ترکیه تفاوت قائل شدند و به خاطر تحریم بی‌رحمانه غرب کمک‌های مردمی به کشور مظلوم سوریه انجام نمی‌شود، در حالیکه کشور ترکیه از این کمک‌ها بهره مند است.

وی اضافه کرد: رژیم غاصب صهیونیستی تلاش بیهوده‌ای برای نجات از بحران موجودیت خودش را در قالب نشست امنیت منطقه در بحرین و امارات انجام می‌دهد، در حالی که مانند کشور بحرین خودش توانایی این را ندارد که مردم خود را با سیاست‌هایش همراه کند و این خیال باطل است که بتوانند جهان عرب را در عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب همراه کنند.

امام جمعه بندر چارک گفت: سنت خداوند متعال در مورد ظالمین عالم قابل تغییر نیست و هر ظلمی پایان دارد، امروز ظلم رژیم غاصب صهیونیستی رو به پایان است و ان‌شاءالله نابودی آن بسیار نزدیک خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات منطقه، یادآور شد: متاسفانه امروز از محور ارتباطی شهرستان لنگه به بخش شیب‌کوه و شهرستان پارسیان، شاهد تصادفات زیادی هستیم که عزیزان خودمان را از دست می‌دهیم، جاده بی‌کیفیت و در بعضی از جاها نبود علائم راهنمایی و رانندگی باعث حادثه شده و لذا از مسئولین امر تقاضا داریم هر چه زودتر نسبت به رفع این مشکل رسیدگی کنند.

انتهای پیام /

امام جمعه بندر چارکبندر چارکخطبه های نماز جمعهنماز جمعه
نظرات (0)
افزودن نظر