افشار فتح الهی : با ساخت آب شیرین کن دوستکو، تنش آبی بیش از صد خانوار غرب جزیره برطرف می‌شود

هرمزبان – افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ساخت آب شیرین کن دوستکو، تنش آبی بیش از صد خانوار غرب جزیره برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، تفاهم نامه مشترک شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و کشور ژاپن برای تامین مالی ساخت آب شیرین کن در جزیره قشم امضاء شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این آب شیرین کن با تاسیسات کامل در روستای دوستکو در غرب جزیره قشم واقع است و ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰ مترمکعب آب شیرین دارد.

افشار فتح الهی گفت: شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و دولت ژاپن هر کدام برای ساخت این آب شیرینکن ۵۰ درصد مشارکت دارند و تا ۳ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: با ساخت آب شیرین کن دوستکو، تنش آبی بیش از صد خانوار غرب جزیره برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بنادر تجاری، فرودگاه بین المللی و شبکه بزرگراهی بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های اقتصادی است که در جزیره قشم موجود است.

فتح الهی گفت: در آینده نزدیک و پس از ساخت پل خلیج فارس، شاهد توسعه بیشتر منطقه خواهیم بود.

او گفت: امکان مالکیت برای شرکت‌های خارجی، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، امکان رفت و آمد اتباع سایر کشور‌ها بدون نیاز به ویزا، تسهیلات ویژه گمرکی برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه تولید در کنار انرژی و نیروی کار ارزان، مهمترین ویژگی‌های اقتصادی منطقه آزاد قشم است که می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان کشور ژاپن قرار گیرد.

سفیر کشور ژاپن در ایران نیز گفت: جزیره قشم نسبت به سایر جزایر خلیج فارس توانمندی‌ها و جذابیت‌های اقتصادی و گردشگری بیشتری دارد که آن را در منطقه متمایز کرده است.

کازو توشی آیکاوا گفت: جزیره قشم و تنگه هرمز بعلت رفت و آمد روزانه کشتی‌های تجاری در منطقه، از نظر تامین انرژی و نگاه ویژه اقتصادی، اهمیت بالایی برای کشور ژاپن دارد.

سفیر ژاپن هدف از این سفر را بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جزیره قشم برای سرعت بخشیدن به توسعه همکاری‌های دو طرف در آینده نزدیک عنوان کرد.

آیکاوا گفت: آگاهی یافتن از نحوه اجرای طرح جامع قشم از سوی جایکا، بررسی همکاری جامعه محلی در حفظ محیط زیست و توسعه جزیره نیز از دیگر اهداف سفر به قشم است.

آسوما تاناکا، نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران هم گفت: برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه اجرای طرح‌های حفاظت از محیط زیست و مشارکت جامعه محلی در جزیره قشم اجرایی شده است که موجب خوشحالی است.

آب شیرین کنسازمان منطقه آزاد قشم
نظرات (0)
افزودن نظر