دکتر عبدالجبار ذاکری : غربالگری رایگان سرطان در مراکز بهداشتی و درمانی هرمزگان

هرمزبان – دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای دریافت خدمات رایگان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان هرمزگانی‌ها می توانند به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۳۲ هزار و ۸۶۷ نفر از زنان و مردان استان هرمزگان از نظر ابتلا به سرطان های مختلف غربالگری شده اند.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: ۴۵ هزار و ۴۳۶ نفر از بانوان ازنظر ابتلا به سرطان دهانه رحم و ۵۱ هزار و ۷۳ نفر از نظر ابتلا به سرطان پستان و ۳۶ هزار و ۳۵۸ نفراز زنان و مردان از نظر ابتلابه سرطان کولون مورد غربالگری قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان برای زنان گروه سنی ۳۰ تا ۶۹ سال درمراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه بهداشت شهرستان‌های تابعه هر دو سال یکبار بصورت رایگان انجام می شود.
ذاکری با اشاره به اینکه مهم ترین اصل در درمان سرطان‌ها تشخیص زود هنگام و به موقع است بنابراین با تشخیص زودهنگام این بیماری تاحد زیادی می تواند در روند درمان کمک کننده باشد، تصریح کرد: برای دریافت خدمات رایگان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان هرمزگانی‌ها می توانند به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.
رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان در پایان اعلام کرد: علاوه بر غربالگری در راستای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر آموزش نیز به مردم داده شده است.

انتهای پیام

 

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگانسرطانغربالگری سرطان
نظرات (0)
افزودن نظر