فیلم | آخرین وضعیت منطقه زلزله‌زده کلاتو از زبان فرماندار بندرلنگه

فرماندار شهرستان بندرلنگه گفت: اکثر منازل روستای زلزله‌زده کلاتو قدیمی می‌باشند و با برنامه‌ریزی که صورت خواهد گرفت و با هماهنگی بنیاد مسکن به دنبال احداث و بازسازی منازل هستیم.

احمد شیبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس در منطقه زلزله زده کلاتو، اظهار کرد: بیست و هفتم دیماه در ساعت یک بامداد زلزله‌ای به بزرگی 5 ونیم ریشتر در عمق 19 کیلومتری زمین در شهرستان بندرلنگه به وقع پیوست که سه روستای سایه خوش، دژگان و کلا تو درگیر این موضوع  شدند.

 

 

وی افزود: در ابتدای وقوع زلزله با دستور دکتر همتی استاندار هرمزگان بلافاصله ما جلسه ستاد مدیریت بحران را در فرمانداری تشکیل دادیم و با حضور اعضا هماهنگی لازم و تقسیم کار صورت گرفت.

فرماندار شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: سپس در منطقه زلزله زده همه ادارات و اعضای ستاد مدیریت بحران حضور پیدا کردند که خوشبختانه در روستای سایه خوش و دژگان آنچنان که مدنظر باشد مورد تخریبی نداشتیم.

شیبانی گفت: در حدود ۸۰ واحد مسکونی دچار خساراتی شدند که هنوز این آمار نیز تقریبی  می‌باشد که در حال به‌روز رسانی هستیم و خسارات بیشتر در حد ریزش دیوار و ترک خوردگی ساختمان بوده است.

رئیس شورای اداری شهرستان بندرلنگه بیان داشت:  اکثر منازل روستای کلاتو قدیمی می‌باشند که ان‌شالله با برنامه‌ریزی که صورت خواهد گرفت و با هماهنگی بنیاد مسکن به دنبال اجرایی کردن احداث و بازسازی منازل آن‌ها هستیم که پس از تکمیل آمار، از فردا بازسازی و ترمیم این منازل شروع خواهیم کرد.

وی با تشکر از پیگیری‌های استاندار هرمزگان، مدیرکل مدیریت بحران، نماینده مردم غرب هرمزگان وحجت‌الاسلام و امام جمعه شهرستان بندرلنگه که در همان ساعت اولیه وقوع زلزله تماس گرفتند و پیگیر موضوعات این روستاهای زلزله‌زده بودند، تاکید کرد:  با وقوع این زمین لرزه، سه کمپ اسکان اضظراری در این سه روستا در نظر گرفتیم که امروز هم حدود۱۵۰ تخته چادر همراه با کلیه لوازم، پتو و بخاری در اختیار اهالی این روستاها قرار خواهیم داد و شرایط کاملا مساعد می‌باشد و مشکل خاصی نداریم.

عکس از : فتح الله کمانداری

انتهای پیام/88028/ر

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

احمدشیبانیزلزلهسایه خوشفرماندار شهرستان بندرلنگهکلاتومدیریت بحران
نظرات (0)
افزودن نظر