۱۴۰ برگزیده مسابقات قرآن دانش‌آموزی معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، محمدرضا مسیب زاده در حاشیه تجلیل از اعضای دبیرخانه ستاد مرکزی برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان اظهارداشت: پس از شیوع ویروس کرونا تصور براین بود که مسابقات قرآن امسال برگزار نمی‌شود، اما با تلاش و همت شبانه‌روزی همکاران، مراحل مقدماتی و نهایی که به‌صورت غیرحضوری و برخط (آنلاین) برگزار شد، اتفاق بسیار باشکوهی را در عرصه قرآن، عترت و نماز رقم زد.

وی ارتقای سواد رسانه‌ای بیش از هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده در مسابقات را یکی از دستاوردهای این دوره از مسابقات عنوان و کرد و افزود: ارسال حدود۲۵۰۰ بسته سوغات متبرک رضوی (علیه‌السلام) به درب منزل دانش آموزان شرکت‌کننده در مسابقات از جمله اقداماتی بود که در این دوره انجام شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در این مسابقات دانش آموزان دختر و پسر در دو بخش پژوهشی و آوایی و در ۱۴ رشته به رقابت پرداختند.

مسیب زاده افزود: در این مسابقات که در دو دوره مقدماتی و نهایی برگزار شد، در بخش آوایی و در دوره مقدماتی ۱۴۵۲ نفر و در مرحله نهایی نیز ۵۹۴ نفر باهم به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: در بخش پژوهشی نیز در مرحله مقدماتی ۹۹۰ نفر شرکت کردند که در نهایت ۱۲۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: در پایان این مسابقات در هر دو بخش آوایی و پژوهشی در مجموع ۱۴۰ دانش‌آموز دختر و پسر رتبه‌های اول تا پنجم را کسب و موفق به دریافت جایزه و لوح تقدیر شدند.

مسیب زاده عنوان کرد: اتفاق ارزشمندی که امسال در حین برگزاری مسابقات رخ داد این بود که خانواده‌ها همگام با فرزندانشان در این مسابقات حضور داشتند و از نزدیک در جریان روند مسابقات قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در حین برگزاری مسابقات شاهد برخی ابتکارات دانش آموزان مانند؛ درست کردن محراب در منزل، نصب تصویر مقام معظم رهبری، شهید سپهبد سلیمانی و … بودیم.

امسال بخش پژوهشی پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در جوار بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی (علیه اسلام) در مشهد مقدس و بخش آوایی این دوره از مسابقات نیز به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران و در جوار بارگاه ملکوتی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه اسلام) در شهر ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، سی‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، از چهارم مرداد ماه در کانال قرآن شبکه شاد آغاز شد.

حدود نیمی از دانش آموزان در این دوره مسابقات شرکت کردند. همچنین ۲ استان خراسان رضوی در حرم امام رضا (ع) و شهرستان های استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم میزبان این مسابقات مجازی بودند و فعالیت های رقابتی دانش آموزان را مدیریت می‌کردند.

منبع: ایرنا

اخبار آموزش و پرورشدانش‌آموزانقرآن کریممحمدرضا مسیب زادهمدارسوزارت آموزش و پرورش
نظرات (0)
افزودن نظر