تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان مولف در هفته کتاب

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از برنامه‌های متعدد این نهاد آموزشی به مناسبت هفته کتاب خبر داد و اظهار داشت: از 24 آبان ماه و با آغاز این هفته شروع 50 هزار نمایشگاه برای 50 هزار مدرسه کلید می‌خورد و این امر مهم‌ترین اتفاقی است که در طول هفته کتاب ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها تمهیدات دیگری برای توجه به کتاب و کتابخوانی داشته‌اند، گفت: تجهیز کتابخانه‌ها به کمک کاروان‌هایی در برخی استان‌ها نظیر آذربایجان شرقی در این هفته به مرحله اجرا درمی‌آید.
علی‌اکبرزاده ادامه داد: تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان مولف نیز در این هفته اجرا شده و این مسئله برای تألیفات خارج از کتاب درسی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسابقات کتابخوانی در هفته کتاب آغاز می‌شود، عنوان کرد: این برنامه امسال برای اولین بار تا سطح کشوری ادامه پیدا کرده و رشته نقد ادبی و هنری نیز به مجموعه رشته‌ها اضافه شده است.
علی‌اکبرزاده با بیان اینکه پیش از این صرفا در مسابقات فرهنگی هنری دستاوردهای عملی دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گرفت، گفت: با توجه به ضرورت نقدپذیری از امسال جنبه نظری این گونه فعالیت‌ها برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود.
مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: در این شرایط علاوه بر تقویت روحیه نقدپذیری نیاز به مطالعه و توجه به این امر نیز در دانش‌‌آموزان شدت پیدا می‌کند.
علی‌اکبرزاده یادآور شد: در زمینه کتاب و کتابخوانی طی سه سال اخیر اقدامات مثبتی انجام شده به گونه‌ای که سرانه کتاب غیردرسی برای دانش‌آموزان از سه به 10 جلد افزایش یافته است.

تجلیلدانش آموزانفرهنگیانهفته کتاب
نظرات (0)
افزودن نظر