رونمایی از کتاب “بانوی خوب‌های جزیره” اثر منصور نعیمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، منصور نعیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از استاد شهرجو مدیر انتشارات سمت روشن کلمه بانو ماه لیلی بستکی و انجمن ادبی خط سوم، عباس رنجبر و موسسه فیلم‌سازی آسو، علی آبادی شاعر ترانه بومی بندری “مُمِ دیریا”، عدنان الماس پور هنرمند هرمزگانی، ناهید تقوایی، اکبر اکبرمحمدی، خانم جعفری، پریسا دمندان و سهیل نفیسی که ویرایش و حروف‌چینی این مجموعه را به عهده داشتند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و همه افرادی که بنده را در چاپ این اثر یاری کردند تشکر می‌کنم.

شاعر مجموعه “بانوی خوب‌های جزیره” افزود: بخشی از این مجموعه شعر پیش‌ازاین در تعدادی از نشریات و مجلات کشوری به چاپ رسیده و پاره‌هایی نیز در کارهای پژوهشی به‌ویژه پژوهش درزمینهٔ موسیقی و فرهنگ‌عامه مورداستفاده پژوهشگران قرار گرفته است.

نعیمی تصریح کرد: برای مثال سهیل نفیسی در مجله موسیقی مقام چندین صفحه به‌صورت مفصل پیرامون شعر ارتفاع ویرانه‌های هرمز قلم زده‌اند.
وی بیان کرد: از افرادی که در سال‌های ۴۰ و ۵۰ در بندرعباس دغدغه شعر و شاعری و ادبیات نوین داشتند و کم‌وبیش باهم در ارتباط بودیم می‌توانم از حسن کرمی، ابراهیم منصفی، محمدعلی موحدی، محمدحسن جمشیدی، عابد کاملی، علی افشین، عبدالله هوشمند، حسن اسدی، هوشنگ ملیحی، ولی رضایی، مهدی عطایی و … نام ببرم.

این هنرمند هرمزگانی ادامه داد: در دهه ۶۰ نیز افرادی مثل علی‌رضایی، تام‌وتمام قد برافراشته و آثار بومی را خلق کردند و پس‌ازآن موج نو شعر و شاعری بندرعباس کار خود را آغاز کردند.
نعیمی با اشاره به اینکه قرار بود مجموعه بانوی خوب‌های جزیره در نشر نسیم بادگیر به چاپ برسد، افزود: سه ماه پیش استاد شهرجو پیشنهاد چاپ این مجموعه را در نشر سمت روشن کلمه داد که درنهایت ترجیح دادیم در این انتشارات منتشر شود.

اخبار فرهنگی و هنریاخبار هرمزگانبندرعباسفرهنگی و هنریمنصور نعیمیهرمزگان
نظرات (0)
افزودن نظر