پرحادثه‌ترین معابر برون‌شهری استان کرمان را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر نصیری در قرارگاه کاهش تصادفات استان کرمان اظهار داشت: معضل حمل غیرمجاز اتباع بیگانه بر شمار حوادث رانندگی استان افزوده که در همین رابطه بیشترین سوانح رانندگی از نوع واژگونی هستند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد: ۴۴ درصد از حوادث رانندگی در معابر فرعی و روستایی رخ داده‌اند و ۴ عصر تا ۱۲ شب نیز بیشترین بازه زمانی وقوع سوانح و حوادث رانندگی است.

وی افزود: محورهای جاده قدیم ماهان – کرمان، باغین – سیرجان، هفت‌باغ علوی و محور انار – شهربابک به ترتیب پرحادثه‌ترین معابر برون‌شهری استان هستند که بعضا از استانداردهای لازم برخوردارند اما عامل خطای انسانی زمینه‌ساز وقوع سوانح و حوادث می‌شود.

نصیری بیان کرد: طی هفته ناجا جلسات آموزشی خوبی در سراسر استان در سطح مدارس هماهنگی و برگزار شد که در بین آنها شهرستان ریگان بالاترین آمار آموزش همگانی در محدوده مناطق همجوار با معابر را داشت.

وی خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازی و تقویت گشت‌های جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها در کاهش تصادفات روند خوبی اتفاق افتاده که نشانگر اثربخشی حضور فیزیکی پلیس در معابر است و از این رو اینگونه تدابیر افزایش خواهند داشت.

نظرات (0)
افزودن نظر