بخش كشاورزي شرق هرمزگان ظرفيتي ويژه براي ايجاد ارزش افزوده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادري عصر چهارشنبه در نشست ستاد راهبري شهرك هاي كشاورزي هرمزگان اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه سواحل مكران با ايجاد شهرك هاي كشاورزي و صادرات آن از طريق درياي عمان مي توان اشتغال و درآمدزايي مناسبي را از طريق كشاورزي ايجاد كرد.
جادري تصريح كرد: در شرق هرمزگان سد جگين را داريم كه آب مناسبي نيز در آن ذخيره شده و مي توان در آن منطقه كشت گلخانه اي را با استفاده از آب اين سد در قالب شهرك هاي كشاورزي توسعه داد.
وي ادامه داد: تفاهم نامه همكاري ميان استانداري هرمزگان و شركت شهرك هاي كشاورزي امضا شده و هرمزگان مزيت هاي بسياري از جمله قرار گرفتن در كنار خليج فارس و درياي عمان دارد كه مي توانيم محصولات كشاورزي را با قيمت مناسب توليد و صادر كنيم تا شاهد افزايش ارزش افزوده و بهره وري در اين بخش باشيم.
استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: در زمينه شيلات و دامپروي نيز هرمزگان ظرفيت هاي خوبي دارد كه مي توان روي آن كار كرد.
جادري تاكيد كرد: كارگروهي تخصصي براي انجام كارشناسي و مطالعات اجراي طرح هاي كشت گلخانه اي در قالب شهرك هاي كشاورزي در شرق هرمزگان بايد تشكيل و نتيجه مطالعات را به اين ستاد اعلام كند.
وسعت زمين هاي كشاورزي هرمزگان 154هزار هكتار با برداشت سالانه دو ميليون و 200هزارتن محصول باغي و زراعي (خارج از فصل) اعلام شده است.
از سوي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان بعنوان متولي فعاليت هاي كشاورزي چهار شهرستان رودان، ميناب، بندرعباس و حاجي آباد بعنوان چهار قطب اصلي كشاورزي در اين استان معرفي شده اند.
انتهای پیام /

منبع: ایرنا

جاسم جادریشرق هرمزگانکشاورزی
نظرات (0)
افزودن نظر