لزوم نیازسنجی و شناسایی ظرفیت‌های بازار کار/ باتوجه به نیاز بازار کار، به مددجویان آموزش‌های شغلی داده شود

به گزارش هرمزبان به نقل از گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان زندانها، علی استادی مدیرکل زندان‌های هرمزگان بر نیازسنجی و شناسایی پتانسیل و ظرفیت‌های بازار کار تاکید کرد و گفت: باید باتوجه به نیاز بازار کار، به مددجویان آموزش‌های شغلی داده شود.

 استادی در کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندان‌های استان افزود: در بخش‌های کشاورزی و آبزی پروری، هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و باید با برنامه ریزی مناسب و شناسایی استعداد‌های مددجویان، زمینه را برای آموزش آنان فراهم کرد.

وی بیان داشت: باید از ظرفیت‌های استان برای اشتغال و حرفه آموزی مددجویان استفاده و آنان را برای ورود به بازار کار آماده کرد.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان بر آموزش رشته‌های کوتاه مدت در زندان‌ها تاکید و تصریح کرد: باید با تعامل مناسب با مراکز فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی، رشته‌هایی را آموزش داد که کاربرد زیادی داشته باشند و مدت زمان آموزش هم کوتاه باشد.

استادی خواستار برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای سربازان وظیفه هم شد و گفت: سربازان در طول مدت خدمت باید تحت آموزش مهارت‌های شغلی قرار بگیرند تا زمینه‌ای مناسب برای ورود آنان به بازار کار مهیا شود.

وی افزود: امسال سهم زندان‌های هرمزگان برای ایجاد اشتغال ۷۵۷ و آموزش مهارت‌های شغلی یک هزارو ۵۱۴ نفر است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان اظهار داشت: با توجه به زیرساختی که در زندان‌های استان فراهم شده، دستیابی به اهداف پیش بینی شده دور از دسترس نخواهد بود.

نظرات (0)
افزودن نظر