هرمزگان دیگر پایتخت موسیقی کشور نیست

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، مجید ایرانمنش در دیدار هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان با استاندار افزود: به‌جرآت می‌توان گفت بیش از یک دهه است دیگر هرمزگان پایتخت موسیقی کشور نیست و اینکه این لقب را می‌گویند تنها در حرف و شعار است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته در تولید آثار موسیقی در حوزه هنری زحمات زیادی کشیده شده و آثار مناسبی تولید کرده‌ایم، اظهار کرد: اما بودجه لازم برای تولید و انتشار انبوه این آثار وجود ندارد و نمی‌توانیم توانمندی‌های هنرمندان بومی را به‌خوبی منعکس کنیم.

ایرانمنش با اشاره به اینکه حوزه هنری استان هرمزگان استودیو ضبط کوچکی دارد که چندان جوابگو ضبط آثار هنرمندان نیست، اضافه کرد: در چند سال گذشته به‌شدت به موسیقی محلی هرمزگان بی‌مهری شده است و با افت شدیدی مواجه هستیم.

عضو گروه موسیقی نغمه با بیان اینکه موسیقی محلی هرمزگان برای شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری پیشنهاد‌های بسیاری دارد اما گروهی برای رفتن نداریم، خاطرنشان کرد: وقتی حمایت نیست به‌طور حتم هنرمند دل‌زده شده و دل به کار نمی‌دهد.

ایرانمنش با اشاره به اینکه گروه‌های موسیقی محلی استان هرمزگان در حال حاضر حتی در تعمیر ساز خود با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: در حوزه موسیقی محلی، خواننده، ترانه و نوع ساز بومی مورداستفاده، سه ابزاری هستند که در مقبولیت یک اثر، نقش اساسی را ایفا می‌کنند و برای تولید آثار مطلوب باید حمایت‌های لازم صورت بگیرد تا هنرمندان استان توانایی‌ها خود را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

نظرات (0)
افزودن نظر