خاتمیت یکی از ویژگی‌های دین اسلام است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام میرزامحمدحسین معتمدی فر روز گذشته در جمع نمازگزاران،افزود: بخش  زیادی از آیات الهی در رابطه با وقت شناسی و حفظ این حدود است.خطیب جمعه میناب با اشاره به ضرورت مرزبانی، عنوان کرد: انسانی می تواند مرزبان باشد که نه خودش حدود و مرزها را بشکند و نه اجازه دهد غیر او این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام معتمدی فر، تصریح کرد: غفلت را امیرالمومنین علی(ع) اینگونه ذکر فرمودند که آن حضرت اگر لحظاتی را با غیر از خدا مشغول بودند این لحظه را غفلت خود می دانستند.

وی خودپسندی و خودبرتر بینی را مانع رشد و کمال دانست و افزود: خودپسندی و خودبرتر بینی مانع رشد و کمال می شود و عامل این غفلت شیطان است و همین باعث سقوط ابلیس از صف ملائک شد.

امام جمعه میناب، گفت: یک ابلیس داریم و  یک انسان ابلیس نما و خود برتر بین با این تفاوت که شیطان خود را از لحاظ جنس و ماده نسبت به آدم برتر دید و بعضی انسانها خود را در صفات و اعمال صالحی که انجام می دهند خود را نسبت به دیگران برتر می بینند و مردم را ناچیز می پندارند.

معتمدی فر راه رسیدن به کمال را کنار گذاشتن خودبرتر بینی دانست و تاکید کرد: انسان های خودبرتر بین هیچ گاه به تکامل و رشد دست نخواهند یافت.

خطیب جمعه میناب، اظهار کرد: پیغمبر اسلام دو ویژگی را از سایر ویژگی ها برتری داد که یکی از آنها مومن به خدا بودن و دیگری اینکه نسبت به بندگان خدا نافع باشد و دست افتادگان را بگیرد.

حجت الاسلام معتمدی فر، خاتمیت را یکی از ویژگی های دین اسلام نام برد و یادآور شد: خاتمیت بدان معناست که اسلام در زمان خود کارآمد بود و قابلیت متناسب بودن با مسائل زمان حال را نیز داراست.

وی دیگر ویژگی دین اسلام را پیش بینی خوش بینانه دانست و عنوان کرد: انسان در پیشگاه تورات و انجیل به عنوان گناه پدرش آدم متولد شده در صورتی که در اسلام به عنوان اشرف مخلوقات آفریده شده و قابل احترام است.

امام جمعه میناب گفت: بیشترین دعوت اسلام به تعقل، تفکر و تدبر است و جامعیت در احکام از دیگر ویژگی های دین اسلام است.

نظرات (0)
افزودن نظر