پایبندی به قانون و قانون‌گذاری در انتخابات مهم است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری عصر امروز در همایش انتخابات از منظر اخلاق، حقوق و امنیت اظهار داشت: به تعبیری زیبا می‌توان انتخابات را جشن هرساله جمهوری اسلامی ایران نامید که از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: در سال جدید 3 انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه غرب استان را پیش رو داریم که باید با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: آنچه در انتخابات مهم و اساسی است پایبندی به قانون و قانون‌گذاری است که باید مورد توجه قرار گیرد، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، مجریان و ناظران باید پایبندی خود به قانون را نشان دهند.

وی ادامه داد: تا قانون هست، همه موظفیم به آن عمل کرده، اگر به قانون عمل شود و اخلاق را رعایت کنیم، امنیت نیز همه جا وجود خواهد داشت و بالعکس اگر نقض قانون نماییم ناامنی در همه جا ایجاد می‌شود.

اکبری تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی و مردم حقوق و تکالیفی دارند که به موجب قانون باید به این قوانین و تکالیف عمل شود و به آن پایبند باشیم، دستگاه‌های ناظر و مجری نیز دارای تکالیفی هستند که باید آنها را اجرا کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان عنوان داشت: به موجب قانون تمامی قوانین باید مشخص و اجرایی شود، بخش مهمی از انتخابات مربوط به قانون است تا از هرج و مرج و بی‌نظمی در انتخابات جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: باید آنگونه که شایسته است، قانون اجرا شود تا حق مردم که حکومت را تشکیل داده‌اند، مورد هجمه قرار نگیرد و ناظران، مجریان و همه کسانی که با دستگاه‌ها همکاری می‌کنند باید خصلت خود را از ابتدا تا انتها حفظ نمایند.

اکبری در پایان اظهار داشت: طبق ماده 35 در قانون انتخابات، کاندیدای ریاست جمهوری باید شرایط مشخصی را دارا باشند تا شورای نگهبان بتواند آنها را تأیید نماید و شورا به‌عنوان امین مردم باید نهایت دقت و توجه را در انتخاب‌هایش داشته باشد که در مقام گفتار شاید ساده به‌نظر برسد اما در مقام عمل بسیار سخت است.

نظرات (0)
افزودن نظر