خبر فوری

اظهارات روحانی در مورد «قانون لغو تحریم‌ها» تحریف حقایق است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «قانون لغو تحریم‌ها» عاملی برای اقتدار مذاکره کنندگان در وین بود، گفت: اظهارات روحانی در مورد این قانون، تحریف و وارونه جلوه دادن حقایق است.

حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره با آخرین اظهارات برجامی رئیس جمهور و انتقادی که به مصوبه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی داشت، گفت: کشور ما در طول سالیان گذشته در مواجهه با دولت‌های مستکبر تجربه‌های متعددی را به دست آورده است. آمریکا به هیچ وجه حاضر نیست دست از زورگویی برداشته و در برابر حقوق ملت‌های دیگر ذره‌ای عقب نشینی کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برجام هم به عنوان یکی از نمونه‌های برجسته این تجربه پیش چشم ما است، دولت اوباما همان دولتی که در آمریکا برجام را به تصویب رساند، بیشترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد. دولت آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست و اگر پای منافع ملی‌اش در میان باشد به هیج پیمانی وفادار نخواهند بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مساله مذاکره به عنوان یک ابزار برای دفاع از حقوق و منافع کشور همواره مورد توجه بوده و هست، گفت: مذاکره‌ای می‌تواند موفقیت آمیز باشد که از موضع قدرت انجام شود. اگر مذاکره از موضع ضعف باشد، با توجه به خوی استکباری دولت آمریکا قطعاً به نتیجه نخواهد رسید.

حاجی ابوالقاسم با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که از سوی مجلس به تصویب رسید، عاملی برای اقتدار مذاکره کنندگان در مذاکرات وین بود، گفت: اینکه تصور کنیم این مصوبه باعث شد که دشمن تحریم‌ها را بر ندارد، بیش از آنکه خوش خیالی نام بگیرد تحریف و وارونه جلوه دادن حقایق و تطهیر دشمن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رئیس جمهور به جای تقدیر از قانونگذاری هسته‌ای مجلس که به اقتدار مذاکرات کنندگان کمک کرد، به تطهیر چهره آمریکا می‌پردازد. امروز برای همه آشکار است که اگر مصوبه مجلس هم نبود قطعاً دولت آمریکا در راستای رفع تحریم‌ها با دولت همکاری نمی‌کرد؛ همانطور که در زمان اوباما و ترامپ تحریم‌ها لغو نشد.

حاجی ابوالقاسم بیان کرد: بایدن هم ابتدا رویکرد خصمانه‌ای در قبال ایران داشت، این خوش خیالی است که مسئولان فکر می‌کنند، می‌توان مشکلات را از راه مذاکره و گفتگو حل کرد؛ البته مذاکره هم اگر از موضع قدرت باشد ممکن است بتواند به حل مسائل کمک کند اما قطعاً حل مسائل را نباید به مذاکره گره زد.

حاجی ابوالقاسم ضمن رد خلاف قانون بودن مصوبه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد من این مصوبه خلاف قانون اساسی نبوده است زیرا مجلس در رأس امور است و می‌تواند در همه زمینه‌ها قانون وضع کند. این قانون از فیلتر شورای نگهبان گذشته است و کسی که ضامن تشخیص مغایرت قوانین با قانون اساسی و شرع است، شورای نگهبان است.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی شورای نگهبان این قانون را تأیید می‌کند بیانگر آن است که این قانون مغایر شرع و قانون اساسی نیست و اگر قرار باشد هر روز هر کسی ادعا کند این قانون خلاف شرع یا قانون اساسی است، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند درست کار خود را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید