خبر فوری

اعلام فهرست نهایی تیم ملی والیبال برای المپیک توکیو؛ فیاضی، عابدینی و میرزاجانپور آخرین خط خورده ها

هرمزبان – اسامی 12 بازیکن تیم ملی والیبال ایران برای حضور در المپیک توکیو بر روی سایت فدراسیون جهانی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، طبق اعلام فدراسیون جهانی والیبال ترکیب تیم ملی والیبال ایران را برای حضور در رقابت‌های المپیک 2020 را در سایت رسمی خود به نمایش گذاشت که ترکیب ایران به شرح زیر است:
پاسورها: سعید معروف، جواد کریمی
دریافت‌کننده: میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی
سرعتی‌زن‌ها: محمد موسوی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد
پشت‌خط‌زن‌ها: امیر غفور، صابر کاظمی
لیبرو: آرمان صالحی، مهدی مرندی
بعد از پایان لیگ ملت های 2021 تصور این بود که آلکنو بتواند ترکیب نهایی تیم ملی را برای حضور در المپیک توکیو معرفی کند، اما دعوت از چند بازیکن جدید به اردو از جمله فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی اوضاع را کمی پیچیده کرد.
از سوی دیگر برخی از بازیکنان از جمله بردیا سعادت، وادی، اسفندیار و قائمی طی روزهای اخیر از لیست خط خوردند و در نهایت با تصمیم ولادیمیر آلکنو و در پایان مهلت قانونی اعلام اسامی بازیکنان حاضر در المپیک توکیو، 12 ملی‌پوش والیبال ایران برای حضور در این رقابت ها به شرح زیر معرفی شدند:
سعید معروف (کاپیتان)، جواد کریمی، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، مهدی مرندی و آرمان صالحی (لیبرو) 
همچنین ولادیمیر آلکنو (سرمربی)، توماسو توتولو (دستیار اول)، محمدرضا تندروان (دستیار دوم)، سیامک افروزی (پزشک و تراپیست)، مهدی خباز (بدنساز)، نوید مشجری (آنالیزور) و مانلی کسرایی (مترجم) اعضای کادر فنی تیم ملی را در المپیک توکیو تشکیل می‌دهند.
– پوریا فیاضی، رضا عابدینی و مجتبی میرزاجانپور آخرین خط خورده های آلکنو از اردوی تیم ملی بودند.
– تیم‌ها تا ساعت 8 شب 22 جولای (31 تیر) فرصت دارند که در صورت نیاز، با دو تعویض پزشکی در لیست 12 نفره خود تغییر ایجاد کنند.
– 12 بازیکن معرفی‌شده از سوی سرمربی تیم ملی 26 تیرماه به توکیو اعزام خواهند شد.
– نکته جالب در لیست نهایی ولادیمیر آلکنو حضور دو لیبرو در لیست 12 نفره است. این اتفاق که معمولا در بین تیم های حاضر در المپیک عرف نیست، اما سرمربی روسی ترجیح داده بعد از خط زدن حضرت پور، از صالحی و مرندی به صورت همزمان استفاده کند. 
– شاید سورپرایز لیست تیم ملی را می توان حضور مرتضی شریفی دانست. این بازیکن دریافت کننده که در لیگ ملت ها نیز کمترین دقایق بازی را داشت و در خیلی از مسابقات در لیست 14 نفره هم قرار نگرفت، در چند روز اخیر توانسته نظر آلکنو را به خود جلب کند.
– سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی پور، امیر غفور و 5 بازیکنی هستند که تجربه بازی در المپیک ریو را هم دارند و 7 بازیکن دیگر برای نخستین بار چنین رویداد بزرگی را تجربه می کنند.
– با اضافه شدن یک لیبرو به لیست نهایی برخلاف روال معمول، از تعداد دریافت کننده های قدرتی یک نفر کم شده و از بین میثم صالحی، مرتضی شریفی و میلاد عبادی پور فقط یک نفر نیمکت نشین خواهد بود. 
– به نظر می رسد معیار اصلی آلکنو برای انتخاب نفرات به ویژه دریافت کننده ها، دریافت مناسب بوده و به همین دلیل بازیکنانی همچون اسفندیار، میرزاجانپور و فیاضی خط خوردند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید