خبر فوری

«در واپسین مرگ» – ایسنا

هرمزبان – یک شاعر و نویسنده هرمزگانی گفت: گفتن در مورد منصور نعیمی کار ساده ای نمی نماید چه اینکه او با لبخند ساده اش ، عریان تر از صبح در چشم انداز این دریا ایستاده است.

یداله شهرجو در متنی که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داده، آورده است:

می توانست در این روزها و سال ها، دور از هیاهوی این خیل بی شمار ، گوشه ای اختیار کند تا در خلوتش بیاندیشد و ثبت کند اما او اینگونه نبود. « منصور نعیمی » بودنش را در میانۀ میدان می خواست، بودنی این چنین از او « منصور » ساخته بود تا لحظه ای از پا ننشیند و گوشه ای به تماشا نباشد. سر پرشور بودنش در میانه او را در روزهای هفتاد سالگی هم پر از ایده های ناب کرده بود ایده هایی که تمامی نداشت و البته همچنان خلق این ایده ها پا برجاست، قرار نیست راه دوری بروید می توانید ادامۀ این راه روشن را در میان لحظه های ثبت شده اش ، کلمات رها میان سطرهایش پی بگیرید. او همچنان در میانۀ میدان ایستاده است به ثبت لحظه هایش مشغول است ، کلماتش را از لابلای موج ها بر می دارد ، دهان به دهان مرگ آواز می خواند.

گفتن در مورد منصور نعیمی کار ساده ای نمی نماید چه اینکه او با لبخند ساده اش ، عریان تر از صبح در چشم انداز این دریا ایستاده است هر موج رها ، کلمۀ سخاوتی از دفتر مهربانی اش را در دهان دارد دیگر چه می خواهی بگویی یا بنویسی که برای دیگران تازگی داشته باشد. جز اینکه او را با همان لبخند ساده اش در ذهن تجسم کنی و دردا که دیگر از او جز این تجسم روشن سراغی نیست.

سنگ زیرین آسیاب که باشی باید هم استوار باشی و هم راه گشا ؛ منصور نعیمی در حوزه فرهنگ ، ادبیات و هنر هرمزگان ، سنگ زیرین آسیاب بود او هنرمند جامع الاطرافی بود که راه گشای بسیاری از معابر در فعالیت های فرهنگی و هنری بود بدون اینکه ادعایی داشته باشد در زمینۀ عکس ، فیلم و هنرهای تصویری پیشینه ای روشن از خود به یادگار نهاده است او جز نسل اول شاعران پیشرو هرمزگان محسوب می شود گرچه به فاصله دوری از زمان فعالیت ادبی اش اولین مجموعه شعرش دو سال پیش چاپ و منتشر شد اما تاریخ سرایش شعرها به خوبی روشن می کند که او از پیشگامان نوگرایی در شعر هرمزگان محسوب می شود. باید به این پیشنۀ روشن ادبی فعالیت های ارزشمند پژوهشی به ویژه در فرهنگ و سنن مردم هرمزگان افزوده شود آثاری که بی شک راهگشا و چراغ روشنی برای جستجوگران و محققین این حوزه خواهد بود.

بی انصافی است اگر به نقش منصور نعیمی در معرفی جریان فرهنگی در هرمزگان اشاره ای نکرد او در این زمینۀ مهم برای خویش رسالتی را تعریف کرده بود تا در هر فرصت مناسبی روایتگر این جریان باشد روایتی که یکی از مهمترین ویژگی های آن رعایت انصاف بود. هرمزگان یکی از صادق ترین فرزندان هنرمندش را از دست داد فقدانی که بی گمان جای خالی آن به این روزها و سال ها پر نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید