خبر فوری

جزئیات بارم‌بندی و طراحی سوالات امتحان نهایی/ سهم سوابق تحصیلی در کنکور

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام جزئیات طراحی سوالات و بارم بندی امتحانات نهایی گفت: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تغییری نسبت به سال گذشته ندارد و همان ۳۰ درصد است که با تاثیر مثبت اعمال می شود.

عباس سلطانیان در گفت وگو با ایسنا، درباره چگونگی طراحی سوالات و بارم بندی امتحانات نهایی توضیح داد و اظهار کرد: طراحی سوالات امتحانات نهایی برابر ضوابط اعلامی از سوی مرکز سنجش آموزش وزارتخانه و سازمان پژوهش صورت می گیرد.

وی افزود: بارم بندی در وضعیت قرمز در همه جای کشور ملاک طراحی سوالات است. با توجه به اینکه امتحانات نهایی یک بار در  سال برای همه کشور برگزار می شود و وضعیت مناطق مختلف استان ها با همدیگر متفاوت بوده است، به استناد نامه سازمان پژوهش برای مرکز سنجش آموزش وزارتخانه، ملاک طراحی سوالات، برنامه درسی و بارم بندی «وضعیت قرمز در شرایط همه گیری بیماری کرونا » است.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان می توانند بارم بندی و حذفیات کتاب درسی را از سایت مرکز سنجش و یا سازمان پژوهش ملاحظه کرده و با کسب آمادگی در امتحانات شرکت کنند اظهار کرد: حذفیات کنکور سراسری نیز روی سایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بارگذاری شده  و از مدت ها قبل در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

سلطانیان درباره سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری امسال نیز گفت: تاثیر سوابق تحصیلی یعنی نمرات امتحانات نهایی در کنکور سراسری تغییری نسبت به سال گذشته ندارد و همان ۳۰ درصد است که با تاثیر مثبت اعمال می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید