خبر فوری

افزایش ظرفیت پایانه دریایی کشور برای صادرات مشتقات نفتی

هرمزبان – مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یک پست اسکله فاز سوم طرح توسعه بندرشهید رجایی به طول ۴۰۰ متر و پسکرانه آن تا پایان خرداد ماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد راستاد صبح امروز(۱۸ فروردین ماه) در سفر یک روزه به استان هرمزگان از روند عملیات اجرایی فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی  شامل احداث سه پست اسکله به طول ۱۴۰۰ متر است و همچنین امکان پهلوگیری شناورها با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU  را فراهم می کند و از سویی جایگاه بندر شهید رجایی را در رقابت با سایر بنادر منطقه ارتقاء خواهد داد.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح توسعه بندرشهید رجایی تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: با اجرای کامل فاز سوم؛ ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری بندرشهید رجایی  از ۶,۳ به ۸.۴ میلیون TEU افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: یکی از مشخصه های بارز ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی این است که می‌تواند بالاترین نسل کشتی‌های کانتینربر را پذیرش کند از این رو در ‌آینده ای نزدیک به مزیت‌های‌ رقابتی بندرشهید رجایی تا حد قابل توجهی افزوده می شود. 

۳ پست اسکله نفتی در بندر شهید رجایی تا نیمه دوم خرداد به بهره‌برداری می رسد

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص توسعه اسکله نفتی بندرخلیج فارس و تاثیرآن در صادرات، گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که برای صادرات انواع مشتقات نفتی وجود دارد و همچنین سرمایه‎گذاری‌ هایی که در بندر خلیج فارس و پروژه‌های پالایشگاهی انجام شده است، ظرفیت پایانه دریایی کشور با هدف پاسخگویی به درخواست ها (برای صادرات مشتقات نفتی) افزایش پیدا می کند. 

راستاد بیان کرد: ۳ پست اسکله نفتی در حوضچه بندر شهید رجایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده که خوشبختانه بخش ابنیه آن تکمیل شده است؛ این پروژه نیز تا نیمه دوم خرداد به بهره‌برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود روند احداث و پیشرفت فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی را بررسی قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید