خبر فوری

تمرین مرکب دریایی نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان پایان یافت

هرمزبان – تمرین مرکب دریایی بین دو نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان،با حضور ناوگروه های نیروی دریایی ۲کشور و انجام سناریوهای مختلف دریایی در آب‍های خلیج فارس و دریای عمان پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش، تمرین مرکب دریایی با هدف ارتقای توان رزمی و تبادل اطلاعات و دانش نظامی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان و به منظور نمایش قدرت دریایی و هم افزایی، برقراری تعامل سازنده و پویا در راستای ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه، صبح امروز در آب های خلیج فارس و دریایی عمان، برگزار شد و  با موفقیت به پایان رسید.

در این تمرین دریایی یگان‌های نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز و یک فروند موشک انداز به همراه یک بالگرد و همچنین یگان های شناور رزمی و پشتیبانی از نیروی دریایی پاکستان حضور داشتند.

عملیات دریایی مشترک شامل نقل و انتقالات هوایی، دریایی و انجام مشترک عملیات Passex در این تمرین مرکب دریایی با حضور یگان‍های نیروهای دریایی ایران و پاکستان، انجام شد.

شایان ذکر است روز گذشته نیز افسران و کارکنان ۲ نیروی دریایی ایران و پاکستان در راستای تبادل تجربیات آموزشی و عملیاتی از یگان‌های شناور یکدیگر مستقر  در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بازدید کردند.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان پیش از ظهر شنبه در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلوگرفت.

 ناوگروه پاکستانی شامل ۲ ناو نیروی دریایی در راستای سنت دریایی پاکستان و به منظور تقویت بیشتر روابط دو جانبه و دوستانه، امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت و فرماندهان وکارکنان آن مورد استقبال همتایان ایرانی خود قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید