خبر فوری

تاکید معاون اول رییس جمهوری بر رفع محرومیت‌های جنوب استان کرمان

کرمان – ایرنا – معاون اول رئیس جمهوری در بیست و دومین همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با اشاره به لزوم اهمیت به محرومیت جنوب کرمان گفت: ما امیدواریم بزودی دغدغه مدرسه های فرسوده در استان کرمان کم شود، مخصوصا جنوب کرمان که محرومیت بیشتر و خاصی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا ، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در این برنامه ویدئو کنفرانسی با اشاره به لزوم اهمیت به رفع محرومیت های مناطق مختلف کشور بخصوص جنوب کرمان  ، خواستار توجه و نگاه ویژه به این منطقه از کشورمان شد  و از همه خیرین مدرسه ساز کرمان که در این راستا تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

جهانگیری ادامه داد: مشاهده وضعیت مناطق محروم کشور که فرصت کمتری برای توسعه پیدا کرده اند همواره نگران کننده و دردآور است اما هیچ یک از این صحنه‌ها به اندازه محرومیت فرزندان کشور از امکانات آموزشی و تحصیل دردآور نیست.

وی به تلاش خیرین مدرسه ساز که امکانات رشد و تحصیل را برای فرزندان این کشور در مناطق محروم تأمین می کنند اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات اجتماعی انجام شده، هیچ چیز برای مردم به اندازه استقرار عدالت و رفع تبعیض مهم نیست.

 سرانه فضای آموزشی در کرمان مرهون زحمات خیرین مدرسه ساز است

استاندار کرمان در این برنامه با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید جذب کمک های خیرین مدرسه ساز ازپنج میلیارد تومان به ۲۲۰ میلیارد تومان در این استان افزایش یافته که مرهون زحمات خیرین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز اظهارداشت: رتبه استان در جذب منابع خیری رتبه قابل دفاعی است و جای امیدواری است که کمک های نیکوکاران بیشتر از سهم دولت شده است و خیرین مدرسه ساز در گسترش فضای آموزشی استان کرمان نقش پر رنگی را ایفا کردند.

استاندار از متناسب بودن سرانه فضای آموزشی استان با فضای آموزشی کشوری خبرداد و خاطرنشان کرد: این سرانه در جنوب و شرق کرمان نامتناسب و نامتوازن است که متاسفانه از سرانه کشور به شدت پایین تراست به طور مثال در برخی از نقاط هنوز بخاری نفتی و مدرسه کپری داریم.

استاندار کرمان یادآور شد: همه زحماتی که از سوی خیرین بزرگوار انجام شده ارزشمند است، می‌دانیم که آنها نیازی به تجلیل ما ندارند و هدف والا تری در پس کارهایشان هست اما وظیفه ما وظیفه داریم  از آنان به نحو شایسته تشکر کنیم.

تاکید بر حمایت از خیرین مدرسه ساز 

رئیس اتاق بازرگانی کرمان به عنوان نماینده خیرین مدرسه ساز در این برنامه ویدئو کنفرانسی گفت: کرمان به لحاظ سرانه آموزشی از حد کشوری کمتر است و شهر کرمان هم سرانه پایینی دارد که در همین راستا اتاق بازرگانی قبول کرد ۱۰۰ مدرسه با ۷۰۰ کلاس را بسازد  و  موسسه مهر گیتی نیز قول ساخت ۲۰ مدرسه را داد که جمعا ۷۲۰ مدرسه در کرمان ساخته خواهد شد.

سید مهدی طبیب زاده با اشاره به لزوم حمایت از خیرین مدرسه ساز تصریح کرد: تسهیلاتی برای خیرین مدرسه ساز در زمینه مالیات در راستای تشویق آنها انجام شود.

وی افزود: در دهه مبارک فجر مدرسه ای را افتتاح کردیم که ۱۷ سال  از آغاز عملیاتش مانده بود در شهرستان های دیگر هم همینگونه بود و مدارس یکی پس از دیگری افتتاح می شوند، اگر مسئولان ذی ربط قول دهند که سهم دولت را تامین کنند، این افتتاح ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه خیریه مهرگیتی تاکنون بیش از ۴۰۰ مدرسه ساخته است، تاکید کرد: تقاضا داریم حرف های آنها هم شنیده شود و حمایت شود تا این خیریه با انرژی بیشتری مدارس بیشتری را بسازد.

در انتهای این مراسم از کتاب زندگینامه “حسین عباس لو” خیرمدرسه ساز رونمایی شد.

در بیست و دومین همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهوری و استانداران کشور برگزار شد از هزار خیر مدرسه ساز کشور تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید