خبر فوری

واکنش جهاد کشاورزی هرمزگان به کمبود مرغ در بازار/ میزان کشتار روزانه 10 تن افزایش می‌یابد

سخنگوی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: میزان کشتار روزانه براساس نیازسنجی صورت گرفته از سوی سازمان صمت و ستاد تنظیم بازار معادل روزانه 90 تا 110 تن است که با توجه به نیاز بوجود آمده، روزانه 10 تن کشتار مازاد نیز انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، چند روزی است که در بندرعباس، مرغ گرم مورد نیاز مردم به سختی پیدا می‌شود و بخصوص در ساعات ظهر و عصر دیگر هیچ کدام از مراکز فروش مرغ، مرغ گرم ندارند.

از سوی دیگر، صف طولانی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر بندرعباس برای مرغ گرم شکل می‌گیرد که نشانه کمبود آن در سطح بازار است.

مردم استان هرمزگان نیز به لحاظ نوع تغذیه، تمایل به خرید مرغ گرم داشته و طبع آنها با مرغ کشتار روز، سازگارتر است و لذا بسیاری از خانواده‌ها با وجود مرغ کشتار دو یا سه روز قبل به صورت منجمد، ترجیح می‌دهند تا در صف مانده و مرغ گرم (کشتار روز) تهیه کنند.

گرانی قیمت ماهی که تا پیش از این غذای غالب مردمان جنوب بود، سبب شده تا تمایل به مصرف مرغ کشتار روز نیز افزایش یابد.

افزایش روزانه 10 تن به کشتار قبلی

در همین زمینه علی اصغر خلیلی سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان می‌گوید: نیاز روزانه استان به مرغ گرم حدود 90 تا 110 تن بوده و این سازمان طبق این نیاز اقدام به کشتار مرغ می‌کرد و این میزان نیاز بر اساس بررسی‌های سازمان صمت و ستاد تنظیم بازار احصاء شده بود که اکنون با توجه به نیاز بازار، معادل 10 تن کشتار روزانه به میزان کشتار فعلی افزوده می‌شود.

وی افزود: برنامه ریزی شده تا از این به بعد، میزان کشتار روزانه به 120 افزایش یابد تا کمبود کنونی در بازار هرمزگان نیز جبران شود.

به گفته سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، کارشناسان و ناظران معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی از شب گذشته در همه کشتارگاه‌های استان مستقر شده‌اند تا ضمن نظارت بر روند کشتار، ظرفیت تولید را به 120 تن برسانند.

جوجه‌ریزی کافی برای تأمین مرغ گرم تا شب عید صورت گرفته است

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اظهار امیدواری از اینکه تا پایان امسال هیچ کمبودی را در زمینه تامین مرغ نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: مرغ به میزان کافی جهت کشتار در مرغداری‌های استان هرمزگان وجود دارد و با مدیریت خوب در کشتارگاههای استان، انشالله تا چند روز آینده آمار کشتار به 120 تن در روز خواهد رسید و نیاز شهروندان برطرف خواهد شد.

به گفته وی، ماه گذشته 2 میلیون و 21 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده است و به تدریج این میزان در بازار عرضه خواهد شد تا مشکلی در تأمین آن برای مردم وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید