خبر فوری

کمبودی درباره متخصصان سرطان شناسی در کشور نداریم

رئیس انجمن هماتولوژی با بیان اینکه تقریبا همه داروهای سرطانی موجود در لیست رسمی درمانی کشور تحت پوشش بیمه قراردارند،گفت:۴۵۰متخصص سرطان در کشور فعالیت داشته و کمبودی در این خصوص نداریم.

به گزارش خبرنگار سلامت پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان،محمد اسلامی،رئیس انجمن هماتولوژی و آنکولوژی در نشست خبری با اشاره به وضعیت سرطان در ایران،اظهار داشت:بین ۱۰۰تا ۱۵۰هزار مورد سرطانی در سال در کشور شناسایی می شود

وی ادامه داد:آمار سرطان در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته پایین تر است.

رئیس انجمن هماتولوژی بیان داشت:اکنون حدود ۴۵۰ نفر فارغ التحصیل و متخصص سرطان و خون بالغین در کشور داریم و در همه مناطق این متخصصان حضور داشته و کمبودی نداریم.

اسلامی با اشاره به داروهای درمان سرطان،افزود:از نظر دسترسی به داروهای جدید تر محدودیت های وجود دارد اما از نظر هزینه سرطان و داروهای داخلی تفاوت زیادی شاهد نیستیم.

وی گفت:  به علت تحریم ها و مشکلات  دسترسی کامل به دارو های درمان سرطان در کشور وجود ندارد.

اسلامی با اشاره به اینکه داروهای درمان سرطان که در لیست رسمی کشور قرار دارند تقریبا  همگی تحت پوشش بیمه هستند،بیان داشت:البته دسترسی همه بیماران به داروهای درمان سرطان با توجه به هزینه های جانبی آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد:علاوه بر دولت بیماران سرطانی نیازمند حمایت های بخش های دیگر هم هستند.
اردشیر قوام زاده،استاد برجسته سرطان شناسی در این نشست، اظهار داشت:ابتلا به سرطان به علل مختلفی مانند مصرف سیگار،کم تحرکی،نمک،الکل،تریاک و نوع تغذیه مرتبط است.

وی با مقایسه پزشکی ایران با علم پزشکی در دنیا،تصریح کرد:علم و کارهای مربوط به آن که در کشورمان صورت گرفته با دنیا برابری می کند و حتی سطح پزشکی ما از کانادا و انگلیس نیز بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد:البته به علت وجود تحریم مشکلاتی ایجاد شده اما از نظر سطح علمی بسیار بالا هستیم.

این استاد سرطان شناسی ابراز داشت: ۶۰تا ۷۰ درصد بیماران  سرطانی  پیوند مغز استخوان  در ایران قادر به ادامه زندگی خود  و حتی فرزندان شدن هستند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید