خبر فوری

برنامه ایجاد سه شهرستان جدید هرمزگان در دستورکار

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: ملت ایران با مقاومت در برابر تحریم‌ها، پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیمان و عهد خود با امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده است.

فریدون همتی روز گذشته(۱۹ دی ماه) در آیین معارفه بخشدار شمیل در شهرستان بندرعباس، با اشاره به روحیه انقلابی، دینی و ایستادگی ملت ایران پای آرمان ها و پیمان خود با امام راحل و مقام معظم رهبری، عنوان کرد: مردم ایران تمامی تحریم ها و سختی ها را با مقاومت، تحمل و پشت سر گذاشتند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسیر درست خود را طی کند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر همه دنیا وضعیت انتخابات در آمریکا به عنوان مدعی دموکراسی را دیدند که حتی باعث شد اروپایی ها به عنوان شریک آمریکا، از اتفاقات این کشور اظهار شرم کنند.

استاندار هرمزگان افزود: اما نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به مردم است و همه ارکان، نهادها و رده‌های مسئولیتی آن بر مبنای رای مردم شکل گرفته و انتخاب می‌شوند.

همتی تصریح کرد: امروز دست دشمن از همه منافع مادی و استراتژیک در ایران کوتاه است و این مردم و مسئولان ایران اسلامی هستند که با استقلال و آزادی و بر مبنای مصلحت کشور برای خود تصمیم می‌گیرند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ملت ایران با وجود همه سختی ها و مشکلات، حتی لحظه‌ای از پیمان و عهد خود با امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و شهدا کوتاه نیامده‌اند و ما مسئولان که توفیق خدمت به این مردم ارزشمند و بزرگوار را داریم باید در این راه تلاش مضاعف و کوشش شبانه روزی داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه هر روز تحولات و توسعه جدیدی در کشور ما در حال رقم خوردن است، اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات برای مردم تامین امنیت کشور است و شاهد بودیم که در این راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم جان خود را فدا کردند تا امنیت کشور ما همواره برقرار باشد و هرکدام از ما در هر جایگاهی مکلف هستیم که به کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دولت و سایر نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران، بستر را برای توسعه و تحول و پیشرفت کشور فراهم می کنند، اضافه کرد: این مردم هستند که باید در پیشرفت و توسعه کشور مشارکت و تلاش داشته باشند و با توجه به همکاری مردم، شاهد اتفاقات بزرگ و حرکت رو به جلو در ایران اسلامی هستیم.

استاندار هرمزگان یادآور شد: با لطف و توجهات ویژه خداوند متعال، انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و ملت ما توانسته در طول ۴۲ سال گذشته وقایع و مقاطع گوناگون تاریخی را پشت سر بگذارد که این عنایت خداوند متعال گام‌های ملت ما را استوار کرده است و دشمن جرأت رویارویی با این قدرت بزرگ منطقه ای و جهانی را ندارد.

همتی با بیان اینکه کشور ما در جبهه های مختلف دفاعی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و علمی در حال پیشرفت است، عنوان کرد: کشور ما توانسته به جایگاه خوبی برسد و عشق مردم ایران به ایثار و شهادت و اراده این مردم فهیم و نجیب و ایمان آنها به خداوند متعال، موجب ناامیدی و ترس دشمنان شده است و باید این نعمات خداوند متعال را همواره برای خود مرور و بازخوانی کنیم و شکر آن را به جا آوریم.

استاندار هرمزگان بیان کرد: انسجام، وحدت، همدلی و همراهی رمز موفقیت کشور ما بوده و باید از آن مراقبت کنیم و انتقادها نیز در کمال احترام و ادب و انصاف صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار بخشداری شمیل، اظهار داشت: ارتقای شمیل به بخش یکی از درخواست ها و مطالبات مردم این منطقه بود که نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به این خواسته مردم احترام گذاشت و با پیگیری های گسترده توسط مجموعه مدیریت استان، استانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین کمک های ویژه وزیر کشور، این کار مهم صورت گرفت.

همتی گفت: ارتقای شمیل به بخش و آغاز فعالیت بخشداری آن، می‌تواند منشاء تحول و توسعه برای بخش شمیل باشد.

وی افزود: بخش شمیل از استعدادها و توانمندی‌های بسیاری برخوردار است که یکی از مهمترین آنها وجود اراضی کشاورزی در این بخش و فعالیت گسترده مردم در زمینه تولید محصولات کشاورزی و ارسال آن برای مناطق مختلف کشور است که باید هرچه بیشتر این ظرفیت را در راستای ثروت آفرینی و رفاه بیشتر مردم شکوفا کنیم.

استاندار هرمزگان ضمن استقبال از پیشنهاد تشکیل ستاد معین توسعه بخش شمیل، خاطرنشان کرد: این ستاد باید با حضور دستگاه های مسئول و زیر نظر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تشکیل شود و همچنین تلاش می‌کنیم کمک‌های ویژه‌ای را به لحاظ تخصیص بودجه و اعتبارات لازم برای این بخش داشته باشیم و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان هم باید به استعدادهای بخش شمیل توجه کنند.

همتی وجود سد شمیل و نیان را یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه کشاورزی در این بخش برشمرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه آب شرب بندرعباس و بندرخمیر از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود، آب سد شمیل و نیان برای توسعه تولیدات کشاورزی در این بخش به کار گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش شمیل در زمینه های گردشگری نیز دارای ظرفیت است که باید مکان های مناسب برای گردشگری در آن ایجاد شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ایده و برنامه ایجاد سه شهرستان جدید در استان هرمزگان، تصریح کرد: یکی از این شهرستان ها که ایجاد آن در دستور کار قرار دارد، تشکیل شهرستانی متشکل از بخش های تخت، قلعه قاضی و شمیل است و هرچه بتوانیم این ساختارها را دقیق تر ایجاد کنیم، خدمات رسانی به مردم نیز بسیار بهتر و سریع صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموعه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خواسته‌ام تا طرح ایجاد این شهرستان جدید سریع‌تر آماده و برای پیگیری بیشتر به وزارت کشور ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

یک نظر

  1. لطفاً هر چه سریعتر موضوع تشکیل شهرستان هشت بندی که از سالها پیش وعده اش داده شده پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید