خبر فوری

اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان در رتبه شغلی

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند که مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان و افراد شاغل در مدارس در رتبه شغلی آنها اعمال شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، رحمت‌الله نوروزی اظهار کرد: در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اصلاح تبصره ماده سه این قانون برای تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

وی تصریح کرد: در تبصره اصلاحی آمده است وزارت آموزش و پرورش مکلف است در سال ۱۳۹۹ نسبت به اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، اقدام کند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بار مالی این تبصره در سقف اعتبار پیش‌بینی‌شده در ردیف ۱۲۷۵۰۰ وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تأمین می‌شود و از تاریخ اول بهمن ۱۳۹۹ قابل اجرا است.

نوروزی خاطرنشان کرد: اعمال مدرک‌تحصیلی دوم افراد ذینفع در سنوات بعد منوط به پیش‌بینی اعتبار در بودجه‌های سنواتی است.

گفتنی است در شرایط کنونی شاغلان در وزارت آموزش و پرورش وقتی مدرک تحصیلی خود را از فوق‌دیپلم به لیسانس ارتقا می‌دهند این مدرک در رتبه آنها اعمال می‌شود اما وقتی مدرک دوم را اخذ می‌کنند، این مدرک در رتبه‌شان اعمال نمی‌شود.
نمایندگان این مسئله را اصلاح کردند اما شورای نگهبان به این موضوع ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی گرفت بنابراین برای رفع مشکل بار مالی اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان برای دو ماه بهمن و اسفند در نظر گرفته شده است.

بنابراین اگر قرار باشد که این قانون در سال آتی نیز اجرایی شود منابع آن باید در بودجه سال آینده دیده شود.
در جلسه علنی دو روز پیش مجلس رحمت‌الله نوروزی نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان و سایر اعضای این فراکسیون برای قانع کردن سایر نمایندگان و تصویب این طرح تلاش و رایزنی بسیاری کردند که الحمدلله به تصویب رسید.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید