خبر فوری

جدایی بشار رسن از پرسپولیس بعد از فینال آسیا؛ شایعه یا واقعیت؟

هرمزبان – شایعه جدایی بشار رسن بعد از پایان فینال لیگ قهرمانان آسیا که از چند روز پیش به صورت غیر رسمی شنیده می شد، حالا در حال تبدیل شدن به واقعیت است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، از آنجایی که باشگاه پرسپولیس در این مدتی که بشار در این تیم بوده در پرداختی ها دچار بی نظمی بوده همیشه بهانه ای برای تاخیر در تمدید قرارداد این بازیکن وجود داشته است. بشار رسن که برای فصل جاری با توجه به عملکردش در بازی های لیگ قهرمانان آسیا با پیشنهاد دو تیم قطر و الریان روبرو شده بود، تصمیم داشت به بهانه همین عدم پرداختی ها از جمع سرخپوشان جدا شود. مهدی رسول پناه که همان روزها فشارهای زیادی را متحمل شده بود سرانجام توانست بشار رسن را از عراق به تهران بکشاند. نکته جالب این جا بود که بازیکن عراقی که تا قبل از ورودش به تهران از سوی رسانه های قطری به طور مداوم اطلاع رسانی می شد که در آستانه پیوستن به لیگ ستارگان این کشور است، این بار بدون مدیربرنامه های همیشگی اش در باشگاه حاضر شد.
بعد هم از سوی باشگاه پرسپولیس اعلام شد که رسن در پرسپولیس ماندنی است و حداقل تا نیم فصل می ماند و سپس در نقل و انتقالات زمستانی شاید تصمیم به جدایی بگیرد اما حالا خبر رسیده که این طور نیست و این بازیکن با توجه به نامه ای که از سوی مهدی رسول پناه سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس با امضای هیات مدیره در دست دارد بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا می تواند از جمع سرخپوشان جدا شود. این خبر شوکی است برای باشگاه پرسپولیس و جعفر سمیعی که به تازگی توانسته تزریق مالی به باشگاه داشته باشد تا جلوی برخی حاشیه ها را بگیرد.
مدیرعامل پرسپولیس که توانسته قرارداد کادرفنی و برخی از بازیکنان کلیدی سرخپوشان را تمدید کند اکنون با بحرانی روبرو است که شاید نتواند راه حلی برای آن پیدا کند. شنیده ها حکایت از این دارد که در باشگاه پرسپولیس سندی مبنی بر ارائه این نامه به رسن وجود ندارد اما این طور که به نظر می رسد بشار رسن بعد از فینال آسیا چمدان خود را برای جدایی از جمع شاگردان یحیی گل محمدی بسته است.
دو باشگاه القطر و الریان به شدت به دنبال این بازیکن هستند و حتی ظاهرا او با یکی از این دو باشگاه توافقاتی هم کرده است. اما چرا رسن تا نقل وانتقالات زمستانی صبر نمی کند؟ ماجرا اینجاست که نقل وانتقالات لیگ ستارگان قطر از اول تا پایان ژانویه است و این درحالیست که تاریخ نقل و انتقالات زمستانی در ایران درست ۴ روز بعد از بسته شدن نقل و انتقالات کشور قطر آغاز می شود و به همین دلیل هافبک عراقی پرسپولیس به دنبال این است که هر چه زودتر بعد از فینال آسیا از این تیم جدا شود.
اینکه چرا مهدی رسول پناه سرپرست پرسپولیس در آن زمان به این موضوع اشاره ای نکرده و اینکه چرا هیات مدیره باشگاه با چنین خواسته ای موافقت کرده اند از سوالاتی است که باید آن ها به این ابهام پاسخ دهند. چطور ممکن است مدیر یک باشگاه حاضر شود یکی از بازیکنان خوب خود را این چنین راحت از دست بدهد؟ رسول پناه که بعد از استعفا از سرپرستی به دلیل حواشی که برایش به وجود آمد، تصور می شد به کل از مجموعه پرسپولیس برود همچنان رئیس هیات مدیره است و به نظر می رسد این روزها باید سکوت خود رابشکند و در مورد قرارداد بشار رسن روشنگری کند.
 باشگاه پرسپولیس با مدیریت جعفر سمیعی طی روزهای اخیر اقدام به بررسی قراردادها و تمدید با بازیکنان طبق نظر کادرفنی داشته است. از جمله اقدام قابل توجه مدیران جدید باشگاه می‌توان به تمدید قرارداد یحیی گل‌محمدی و دستیارانش، مهدی عبدی، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی و محمدحسین کنعانی‌زادگان طی روزهای اخیر اشاره کرد. مسیری که گفته می‌شود همچنان ادامه خواهد یافت تا باشگاه نسبت به حفظ سرمایه‌های انسانی خود اقدامی حرفه‌ای را دنبال کند. در این رابطه اما اتفاق عجیب بعد از بررسی قرارداد بشار رسن شکل گرفته است. گفته می‌شود بعد از اینکه موضوع تمدید قرارداد و بررسی آن توسط جعفر سمیعی و تیم مدیریتی‌اش در دستور کار قرار گرفت آنها متوجه یک فاجعه بزرگ در این راه شده‌اند. در توافقی که در گذشته با بشار رسن صورت گرفته، این بازیکن قادر خواهد بود بلافاصله بعد از فینال آسیا – ۲۰۲۰ این تیم را ترک کند! حتی گفته می‌شود تعهد و سند مربوط به این توافق نیز در اختیار بشار رسن قرار گرفته است.
فینال لیگ قهرمانان آسیا روز ۲۹ آذرماه در دوحه برگزار خواهد شد و با این تفاسیر از ادامه همکاری بشار رسن با پرسپولیس تنها ۱۷ روز دیگر باقی‌ مانده است. نکته عجیب‌تر‌ اینجاست که این دومین مرحله از اختلال در قرارداد با بشار رسن است. پیش از این در دوره مدیریت ایرج عرب هم این باشگاه مدعی تمدید قرارداد با هافبک عراقی خود شده بود که در ادامه علیرغم تصویری که از لحظه تمدید قرارداد طرفین با حضور سیدجلال حسینی نیز منتشر شده بود، بشار منکر قضیه شد و مشخص شد که این توافق کاملا صوری و برای فرار از هجمه‌ها بوده است. از سوی دیگر اکنون رسول‌پناه نیز در اقدامی تقریبا مشابه با اعلام توافق با بشار برای ادامه همکاری، اکنون اما مشخص شده که این توافق شاید عجیب و تاریخی مدیران پیشین تنها برای حضور در فینال بوده و هافبک عراقی سرخ‌ها به زودی قادر خواهد بود از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جدا شود.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید