خبر فوری

استفاده از VAR بدون زیرساخت لازم؛ سوت جنجالی داور و اعتراض شدید تیم های ذوب آهن و پیکان

هرمزبان – ذوب آهن و پیکان در چهارچوب هفته سوم لیگ بیستم مقابل یکدیگر قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سومین تساوی شاگردان رحمان رضایی در روز تصمیم عجیب داور رقم خورد. ذوبی ها از سه از بازی ابتدایی شان در لیگ بیستم سه تساوی کسب کردند. پیکانی ها نیز با متوقف کردن ذوب آهن توانستند یک امتیاز از اصفهان دشت کنند. نکته جنجالی این بازی تصمیم داور مبنی بر اعلام یک پنالتی در دقیقه ۸۲ برای پیکان بود. تصمیمی که با اعتراض فراوان بازیکنان و نیمکت نشینان ذوب آهن مواجه شد و داور هم بعد از چند دقیقه، پنالتی اعلام شده برای پیکان را پس گرفت! باید دید واکنش ها به تصمیم سیدرضا مهدوی جه خواهد بود.
اما این دیدار یک اتفاق بسیار عجیب داشت. داور بازی پیکان و ذوب آهن پس از این که یک پنالتی برای پیکانی ها اعلام کرد،‌ با اعتراض شدید کادرفنی تیم اصفهانی مواجه شد و تصمیم به بازبینی صحنه گرفت! در شرایطی که داور بازی برای پیکان پنالتی گرفته بود پس از اعتراض شدید بازیکنان و ذوب آهم به این تصمیم و پیشنهاد رحمان رضایی برای دیدن مجدد صحنه در دوربین پخش زنده، داور تصمیم خود را برگرداند که اینبار منجر به اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی پیکان شد.
ذوب آهن که زخم خورده از دو بازی قبلی خود و اشتباهات داوری در این دیدارها بود، اینبار در فولادشهر برابر پیکان قرار گرفت. در شرایطی که این دیدار با تساوی یک – یک تا دقیقه ۸۲ دنبال می‌شد، اعلام یک ضربه به سود پیکان تشنج بزرگی در زمین و حتی منطقه فنی دو تیم شکل داد. این بازی که با دو گلی که ابراهیم صالحی در دقیقه ۳۳ و میلاد جهانی در دقیقه ۳۵ برای دو تیم به ثمر رسانده بودند، دنبال می‌شد در ادامه در صحنه مشکوکی که در محوطه جریمه شکل گرفت داور بازی به علامت پنالتی در سوت خود دمید.
سیدرضا مهدوی، داور این بازی که سوتی جنجالی به صدا در آورده بود، باعث خشم بازیکنان ذوبی و کادرفنی ذوب آهن شد. در ادامه تنش شکل گرفته به منطقه فنی روی نیمکت ذوب آهن رفت و رحمان رضایی که پیش از این اعتراض تندی را متوجه داوری بعد از پشت سر گذاشتن دو هفته و اشتباهات داوری دنبال کرده بود، این بار هم اعتراض خود را به این موضوع و اعلام پنالتی علیه تیمش نشان داد. او از داور چهارم و ناظر بازی درخواست داشت که با حضور در کنار دوربین تلویزیونی کنار زمین، صحنه مربوطه را مورد بازبینی قرار داده و اشتباه خود را جبران کند!
این در حالی بود که از دو سال قبل زمزمه شکل دادن زیرساخت VAR در فوتبال ایران داغ شده، در نهایت مشخص نشد که به چه دلیل داور بار دیگر با بازگشت به محوطه جریمه ذوب آهن، توپ را در اختیار ذوب آهن قرار داد و از تصمیم خود برای اعلام پنالتی برگشت. تصمیمی که اینبار نیمکت و بازیکنان پیکان را به مرز انفجار رساند و امیر روستایی اولین بازیکنی بود که با اعتراض تند خود، از مهدوی کارت زرد دریافت کرد. مهدی تارتار و دستیارانش روی نیمکت پیکان نیز به اعتراض مشغول بودند و این در حالی بود که اینبار البته داور قصد نداشت تصمیم خود را تغییر دهد و با سوت بازی را به سود ذوب آهن به جریان در آورد.
گفته می‌شود داور چهارم و ناظر بازی سهم زیادی در تغییر نظر داور بازی داشته اند و با تماشای تکرار صحنه مربوط به اعلام پنالتی و مشخص شدن اشتباه مهدوی، او را در جریان این اتفاق قرار دادند تا تصمیمش را تغییر دهد. VAR عجیب در فوتبال ایران با استفاده از گوشی موبایل و تماشای صحنه مشکوک در فولادشهر که البته باید دید نظر کارشناسان درباره تصمیم مهدوی چه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید