خبر فوری

لزوم ایجاد بازارچه کمیته امداد در بندرلنگه

امام جمعه بندرلنگه با اشاره به لزوم ایجاد بازارچه کمیته امداد در بندرلنگه، گفت: بالغ بر ۱۰ درصد جمعیت شهرستان بندرلنگه تحت پوشش کمیته هستند و حدود ۱۰ درصد دیگر نیز در انتظار تحت پوشش قرار گرفتن می‌باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرلنگه، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا عصر امروز در جمع کارکنان کمیته امداد شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: امروز نهال نوپای کمیته امداد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) تشکیل شد، تبدیل به درخت تنومندی شده که توانسته خدمات گسترده‌ای را به نیازمندان ارائه کند.

وی افزود: همه مردم باید بدانند در جامعه اسلامی احساس مسؤولیت نسبت به دیگران یکی از بخش‌های دین ما است و ما نمی‌توانیم نسبت به‌یکدیگر بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه همه ما در قبال مردم مسؤولیم و مسئوولان بارشان سنگین‌تر است، یادآور شد: بالغ بر ۱۰ درصد جمعیت شهرستان بندرلنگه تحت پوشش کمیته هستند و حدود ۱۰ درصد نیز در انتظار تحت پوشش قرار گرفتن می‌باشند و این نیاز ۲۰ درصد از جمعیت بندرلنگه به خدمات کمیته امداد در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و مسؤولان فردای قیامت باید جوابگو باشند که چرا باید حدود یک‌چهارم از جمعیت این شهرستان تحت پوشش باشند؟ این واقعا درد آور است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند این وضعیت را اصلاح کنیم و در کمیته امداد خودکفایی بسیار مهم است و راهی به جز خودکفا کردن مددجویان نداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه بیان داشت: باید مددجویان را به سمت خودکفایی ببریم و کسب و کار یاد آنها بدهیم و این مستلزم فرهنگ‌سازی این مسئله است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روحیه کار و کار آفرینی در این شهرستان پایین است، خاطرنشان کرد: با وجود بیش از ۳۰ نمونه صنایع دستی متفاوت و مشتری‌دار در این بندر، بهتر است که بازارچه کمیته امداد ویژه فروش محصولات صنایع دستی و خانگی راه‌اندازی شود چرا که جامعه هدف به سمت کسب و کارهای خانگی تشویق و ترغیب خواهند شد.

عکس از: فتح الله میرکمانداری

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید