خبر فوری

تاتنهام ۲ – منچسترسیتی ۰؛ پیروزی شاگردان مورینیو و صعود موقت به صدر جدول

هرمزبان – تیم های تاتنهام و منچسترسیتی چارچوب هفته نهم لیگ برتر انگلیس برابر یکدیگر قرار گرفتند که در پایان با پیروزی شاگردان مورینیو همراه بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، تاتنهام در شبی که به سبک تیم های سنتی مورینیو مالکیت توپ را به حریف داد، با دو گل سون هیونگ مین و جیووانی لوسلسو موفق به غلبه بر سیتی شده و موقتا صدرنشین لیگ برتر شد. تاتنهام بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه چهار به گل رسید. روی پاس عمقی تانگی اندومبله، سون هیونگ مین با دروازه سیتی تک به تک شده و با ضربه ای زمینی از بین پاهای ادرسون موفق به گلزنی شد.
دقایقی بعد و روی پاس عرضی سون هیونگ مین بود که هری کین با ضربه ای دقیق موفق به گلزنی شد، اما کمک داور این گل را آفساید اعالم کرد. در دقیقه ۱۵ سیتی روی یک موقعیت ایستگاهی می توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه سر محکم رودری توسط هوگو لوریس مهار شد. در اواسط نیمه اول منچسترسیتی روی ضربه محکم و دقیق آیمریک لاپورت از درون محوطه به گل تساوی رسید، اما مایک دین بعد از بازبینی صحنه هند گابریل ژسوس را تشخیص داده و این گل را مرود اعلام کرد. در دقیقه ۴۱ ضربه گابریل ژسوس روی پاس فران تورس به تور کنار دروازه برخورد و در نهایت نیمه نخست با برتری ۰-۱ تاتنهام به اتمام رسید.
سیتی نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و می توانست در همان دقایق ابتدایی به گل تساوی نیز دست یابد، اما ضربه زمینی کوین دی بروین با اختلاف کمی به بیرون رفت. اما گرچه این سیتی بود که مالک توپ و میدان بود، اما تاتنهام در دقیقه ۶۵ به گل دوم نیز دست یافت. روی پاس زمینی هری کین به سمت چپ، جییوانی لوسلسو که ۳۵ ثانیه بود وارد زمین شده بود در موقعیتی تک به تک دروازه ادرسون را باز کرد و تعویض طلایی مورینیو لقب گرفت.
در دقیقه ۷۳ دی بروین می توانست با نواختن یک ضربه ایستگاهی اختلاف را به حداقل برساند، اما ضربه او از بالای دروازه اسپرز به بیرون رفت. دقایقی بعد این بار نیز ارسال فنی و خظرناک دی بروین می توانست برای سیتی خلق موقعیت کند، اما توپ از بالای سر رحیم استرلینگ رد شد و به بیرون رفت. در دقیقه ۹۰ باز هم دی بروین با ارسالی تماشایی موقعیت سازی کرد، اما ضربه سر روبن دیاس با مهار درخشان لوریس همراه شد.
دو فصل پیش و در جریان مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بود که منچسترسیتی فاصله ای تا صعود به دور بعدی و غلبه بر تاتنهام نداشت، اما آفسایدی میلیمتری باعث شد گل رحیم استرلینگ در اوقات اضافی مردود اعلام شود و این داوران حاضر در اتاق VAR بودند که گل حساس سیتی را رد کردند. تصویر ناراحتی و زانو زدن پپ گواردیولا هنوز هم در ذهن علاقمندان به فوتبال مرور می شود.
اما امشب نیز همین اتفاق مقابل تاتنهام تکرار شد. اسپرز در همان دقایق ابتدایی با گل سون هیونگ مین از سیتی پیش افتاد، اما سیتیزن ها در ادامه حملات زیادی روی دروازه هوگو لوریس ترتیب داده و در نهایت در دقیقه ۲۸ توسط آیمریک لاپورت به گل تساوی نیز دست یافتند. اما مایک دین، قاضی مشهور این دیدار برای بازبینی صحنه شخصا وارد عمل شده و در ادامه هند گابریل ژسوس را تشخیص داده تا گل تساوی سیتی باطل شود. به نظر می رسد VAR در مقابل تاتنهام همیشه برای تیم گواردیولا مشکل ساز می شود و امشب نیز یک گل دیگر این تیم مقابل نماینده لندنی مردود اعلام شد.
سون هیونگ مین – ۵ (تاتنهام): پاس تو عمق دقیق اندومبله به سون هیونگ مین رسید و او نیز در حالی که ادرسون جلو آمده بود، توپ را از میان پاهای او به تور دروازه منچسترسیتی چسباند.
جووانی لو سلسو – ۶۵ (تاتنهام): هری کین پا به توپ جلو رفت و توپ را به لو سلسو رساند که تازه به بازی آمده بود و لو سلسو هم که کسی او را نگرفته بود، به راحتی و در موقعیتی تک به تک با دروازه بان، گل دوم تاتنهام را به ثمر رساند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید