خبر فوری

«زنی که پشت خزر خواب بود» به کتابفروشی‌ها رسید

دلدادگی‌های چهار بانو در رمان «زنی که پشت خزر خواب بود» به قلم مریم بصیری و به همت انتشارات جمکران منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ رمان «زنی که پشت خزر خواب بود»، به دغدغه‌ها و مشکلات چهار بانو می‌پردازد. شخصیت‌های اصلی داستان، چهار خط سیر داستانی متفاوت دارد که نقطه تلاقی آنها توسل به امام عصر(عج) و نقطه نجات و رهایی آنها در مسجد مقدس جمکران است.
 
اگر مسجد مقدس جمکران را حتی در حد یک پدیده انسانی و علوم اجتماعی در نظر بگیریم، خلأ مطلق در توجه به این پایگاه عظیم منتظران در فضای ادبیات داستانی وجود دارد. حال با توجه به پرداختن ضمنی این اثر به حس و حال زائران و تصویرپردازی فضای جمکران، می‌توان این نکته را از برجستگی‌های این رمان برشمرد.
 
نویسنده این اثر، مریم بصیری متولد ارومیه و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنر است. وی تاکنون آثار و مقالات متنوعی با موضوعات ارزشی و نمایشی به رشته تحریر در آورده و در زمینه آموزش ادبیات و نگارش نیز فعال است.
 
در بخشی از رمان آمده است: «… از دور چند مناره سفید و گنبد سبز دیده می‌شود. مطمئنی که دیگر رسیده‌اید. ماشین جلوی میدان بزرگی توقف می‌کند. تابلو را می‌خوانی، رویش نوشته: میدان انتظار! راننده بر می‌گردد و می‌گوید: التماس دعا! تا مریم حالی‌‌ات کند التماس دعای یعنی چه، نگاهت فقط به حیاط بسیار بزرگی است که در مقابلت می‌بینی با ساختمانی بزرگ در روبرو، همان گنبد و مناره‌هایی که از دور دیده بودی. مثل آدم‌هایی که در کره ماه فرود آمده‌اند، داری با هیجان به اطراف نگاه می‌کنی. همه چیز برایت عجیب و جدید است. آلما هم نگاهش به مردم مانده است. مادر مریم می‌گوید هر کس برای بار اول به جمکران بیاید آقا آرزویش را برآورده می‌کند. چه آرزویی مهمتر از اینکه بتوانی در قم درس بخوانی و…»
 
رمان «زنی که پشت خزر خواب بود» در ۲۷۲ صفحه از سوی انتشارات کتاب جمکران و به قلم مریم بصیری از امروز راهی کتابفروش‌های معتبر سراسر کشور شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب به فروشگاه اینترنتی ketabejamkaran.ir مراجعه کنند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید