خبر فوری

مبارزه با ملخ های صحرایی در بشاگرد انجام شد

هرمزبان- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مبارزه با ملخ های صحرایی در یک روز گذشته به مساحت ۴ هکتار از زمین های کشاورزی گوهران بشاگرد انجام شد.

علی اشرف منصوری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به محض اطلاع از ورود ملخ های صحرایی در منطقه گوهران بشاگرد نسبت به مبارزه با این آفت کشاورزی اقدامات لازم صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: امروز اولین دسته جات پروازی ملخ صحرایی برای زمستان گذرانی از سمت کشورهای هند و پاکستان به منطقه بشاگرد در هرمزگان ریزش کردند.
نخستین دسته ملخ‌های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه درغرب هرمزگان گزارش و علت مهاجرت آنها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج فارس و دریای عمان وارد خاک ایران شده بودند.
اسفند ماه سال ۹۷، نیز شاهد هجوم دومین دسته از این ملخ ها در شرق هرمزگان (بخش سندرک از توابع میناب) بودیم که با عبور از کشورعمان و همچنین آبهای دریای عمان به جنگل ها و مراتع سواحل مکران حمله کردند.
در حال حاضر وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۵۶هزار هکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۹۰۰ هزارتن محصول باغی، زراعی، دام و طیور و آبزی است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید