خبر فوری
حجت الاسلام جهانگیری امام جعه هشت بندی

ابعاد مختلف زندگی شهید فهمیده برای نوجوانان تبیین شود

هرمزبان – خطیب جمعه توکهور و هشت بندی خواستار تبیین ابعاد مختلف زندگی شهید فهمیده برای نوجوانان شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از هشت بندی، حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری و تبریک آغاز امامت حضرت حجت (عج) اظهار داشت: ان شاءالله بتوانیم در این دوران پرفتنه آخرالزمان ، از مسیر ولایت فاصله نگیریم و منتظران شایسته ای برای حرت بقیه الله الاعظم باشیم.

جهانگیری با اشاره به سالروز خروش و سخنرانی تاریخی امام علیه کاپیتولاسیون به بیان تاریخچه کاپیتولاسیون پرداخت و افزود: اولین بار بعد از شکست ایران در جنگ روس و در ترکمنچای این حق را بر ایران تحمیل کردند و براساس آن دادگاه های ایران صلاحیت برخورد با جنایات و اقدامات روس ها در کشور را نداشتند و همچنین هیچ مقام دولتی بدون مجوز از دولت روسیه نمی توانست وارد ساختمانی شود که متعلق به روسهاست.

خطیب جمعه توکهور و هشت بندی اضافه کرد: در دوران مشروطیت نیز محمدعلی شاه و خانواده اش به تابعیت روسیه درآمد و به سفارت روسیه پناهنده شد و حقوق دریافت کرد.

این مقام مسئول در ادامه بیان تاریخچه کاپیتولاسیون در ایران اظهار داشت: در دوران ناصرالدین شاه بعد از شکست ایران در جنگ هرات همین حق از ناحیه انگلیسی ها به ایران تحمیل شد.

امام جمعه توکهور و هشتبندی به هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و روز پدافند غیرعامل اشاره کرد و خواستار تبیین ابعاد مختلف زندگی شهید فهمیده برای نوجوانان شد.

وی رونق اشتغال و تولید و خودکفایی در تأمین مایحتاج مردم را از مصادیق پدافند غیرعامل دانست و افزود وقتی خودمان نیازهایمان را تأمین کنیم از تهدیدات دشمن کمتر آسیب می بینیم.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید