خبر فوری

امام جمعه رودان: اگر توان ندارید «استعفا» دهید

حامد آزادی: ورزشکاران رودانی هم‌اکنون از نبود زیرساخت‌های مناسب و استاندارد در این شهرستان رنج می‌برند، رنج هایی که طی ماه‌های اخیر صدای ناله آنها را بیشتر از هر زمان دیگری شنیده می‌شود، صدایی که اگر چه  از سر حجب و غیرتمندی آنان با تمرین در وضعیت بسیار نامناسب و کسب عناوین قهرمانی کشور نمایان می‌شد اما امروز بغض در گلو مانده‌ای شده است که با کوچک‌ترین یادآوری می‌ترکد.

مشکلات ورزش رودان آنقدر زیاد است که طی ماه‌های اخیر پای مسؤولان مختلف استانی برای رصد و بررسی این مشکلات به رودان باز شد اما حاصل آن هم‌چنان نامعلوم است.

با همه این اوصاف در روزهایی که کرونا در کشور می‌تازد و مردم با اوضاع وخیم اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند قطعا این ورزشکاران هر منطقه‌اند که با افتخارآفرینی خود برای دقایقی، شادی پیروزی بر لبان مردمانشان جاری می‌سازند، کاری که حمیدرضا نجفی دونده پرافتخار رودانی، بسیار خوب از عهده آن برآمد، او از دل زمین‌های سنگ‌لاخی حاشیه شهر استارت می‌زند و در آفتاب انقلاب تهران با عبور از خط پایان مدال‌های خوشرنگ بر گردن می‌آویزد، شاید اگر سایر ورزشکاران، همین زمین‌های سنگ‌لاخی را هم داشتند شادی‌آور خانه‌های رودانی‌ها می‌شدند.

متولیان ورزش هرمزگان اگر در رفع مشکلات ورزش رودان ناتوانند، استعفا دهند

امام جمعه رودان در خطبه‌های ظهر جمعه نیز این بار هم‌صدا با ورزشکاران این منطقه گفت: بیش از دو سال است که از تریبون نماز جمعه مشکلات ورزش رودان را بیان می‌کنم اما هیچ‌گاه به وعده‌های داده شده عمل نشد، اگر متولیان امر توانایی ندارند استعفا بدهند و بروند.

حجت‌الاسلام مهدی دری با اشاره به کمبودهای زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان تاکید کرد: استعدادهای ناب ورزشی در این شهرستان بسیار مظلوم واقع شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: باید بستر برای رشد و پیشرفت این استعدادهای ناب در رودان فراهم شود.

امام جمعه رودان با ذکر  برخی از پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام و رها شده این شهرستان از جمله زمین چمن طبیعی فوتبال و پیست دوومیدانی مجموعه ورزشی شهید چمران گفت: تا وقتی که زیرساخت مناسب وجود نداشته باشد، انتظار وجود یک ورزشکار موفق بیهود است.

دری با گلایه از این موضوع اظهار داشت: بیش از دو سال است که از تریبون نماز جمعه این موضوع را بیان می‌کنم اما هیچ‌گاه به وعده‌های داده شده عمل نشد، اگر مدیران متولی امر توانایی ندارند استعفا بدهند و بروند.

وی ادامه داد: مدیران ورزش هرمزگان اگر توانمندند و کوتاهی می‌کنند یک ظلم آشکار در حق جوانان رودان است.

امام جمعه شهرستان رودان تاکید کرد: اگر اسباب رشد این جوانان بااستعداد مهیا نشود قطعا زمینه رفتن آنها به سمت اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی به‌راحتی فراهم می‌شود و آنگاه چه کسی پاسخگوست!

در این بین مسؤولان استان و حتی کشور از جمله مدیرکل ورزش و جوانان، استاندار هرمزگان، نماینده مردم حوزه شرق هرمزگان در مجلس و مشاور وزیر ورزش و جوانان برای رصد مشکلات ورزشی نیز به رودان سفر کردند.

بازدید مشاور وزیر ورزش و جوانان از پروژه‌های ورزشی رودان

خسرو ارتقایی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر فنی وزارت ورزش و جوانان به‌همراه محمودرضا امیاری مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان، مصطفی غلام‌پور فرماندار شهرستان رودان، کورش نیک‌طبع معاون فرماندار، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دری امام جمعه رودان، امیر دهباشی سرپرست ورزش و جوانان شهرستان، احسان جعفری شهردار رودان از پروژه در دست احداث سالن ورزشی چندمنظوره ۱۲۰۰ نفری مسکن مهر و زمین پیشنهادی مجموعه ورزشی شهرستان رودان بازدید کرد.

گفتنی است؛ ارتقایی ضمن بازدید از پروژه‌ها اظهار داشت: امیدواریم جهت رشد و توسعه ورزش این منطقه، پروژه‌های نیمه‌تمام زودتر به اتمام برسد و جامعه ورزش استان هرمزگان از این فضاها استفاده نمایند.

وعده ترمیم زمین چمن فوتبال رودان

در مرداد ماه امسال پس از گزارش خبرگزاری فارس از گلایه‌های اهالی فوتبال رودان از وضعیت زمین چمن فوتبال مجموعه شهید چمران این شهر و پیگیری نماینده مردم در مجلس، مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با حضور در رودان از اتمام عملیات ترمیم و بازسازی این زمین چمن طبیعی فوتبال تا پایان سال جاری خبر داد.

محمودرضا امیاری در حاشیه بازدید از زمین چمن فوتبال رودان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: پروژه بازسازی زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان از سال ۹۶ با انجام زیرسازی و کاشت چمن آغاز شده است اما به‌دلیل عدم اجرای اصولی، هم‌اکنون با مشکلات محسوسی مواجه است.

وی افزود: به‌دنبال رفع مشکلات این پروژه هستیم و وظیفه اداره کل ورزش و جوانان ایجاب می‌کند که یک فضای ورزشی مناسب و استاندارد در اختیار ورزشکاران رودان قرار دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: اعتبار لازم برای بازسازی مجدد زمین چمن طبیعی فوتبال رودان پیش‌بینی و تخصیص داده شده است و تا پایان سال ۹۹ این امر محقق خواهد شد.

لزوم برخورد با اجراکنندگان غیرکارشناسی این پروژه

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان با اشاره به پتانسیل‌ها و استعدادهای بسیار بالای ورزشکاران رودان در رشته‌های مختلف ورزشی، اظهار داشت: ورزشکاران رودان با امکانات حداقلی همواره برای هرمزگان در سطح کشور و آسیا افتخار‌آفرینی کرده‌اند.

وی افزود: همت ورزشکاران رودان در این عرصه قابل ستایش است و مسؤولان امر باید به‌دنبال ایجاد زمینه‌های پرورش این استعدادها باشند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق این امر مستلزم وجود زیرساخت‌های مناسب است که متأسفانه زمین چمن طبیعی فوتبال مجموعه ورزشی شهید چمران رودان یک پروژه کاملا غیر اصولی و نامناسب است.

رئیسی ابراز امیدواری کرد که برخورد با افرادی که اجراکننده این پروژه غیر کارشناسانه بوده‌اند از سوی نهادهای نظارتی پیگیری شود.

وی گفت: رودان علی‌رغم داشتن استعدادهای بی‌بدیل ورزشی از فقر زیرساخت‌های ورزشی رنج می‌برد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان از اداره‌کل ورزش و جوانان خواست طی یک فرآیند اصولی، فنی و دقیق با یک برنامه‌ریزی منطقی یک زمین چمن طبیعی فوتبال استاندارد تقدیم ورزشکاران رودان کنند.

بازدید استاندار هرمزگان از مجموعه ورزشی شهید چمران رودان

سی‌ام شهریورماه استاندار هرمزگان نیز برای رصد مشکلات ورزشی شهرستان رودان نیز با حضور در مجموعه ورزشی شهید چمران این شهر از نزدیک وضعیت زیرساخت‌های ورزشی بهشت جنوب را بررسی کرد.

پس از دو هفته از بازدید فریدون همتی استاندار هرمزگان، روابط عمومی فرمانداری رودان با درج خبری اینگونه نوشت: جلسه بررسی و حل مشکل ورزشگاه رودان با حضور کارشناسان ورزشی برگزار شد.

جلسه بررسی و حل مشکل ورزشگاه رودان به ریاست مصطفی غلام‌پور فرماندار و با حضور شهردار رودان، علی پایدار نماینده استاندار هرمزگان، رئیس اداره ورزش و جوانان و برخی کارشناسان و رؤسای هیأت‌های ورزشی در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.

مصطفی غلام‌پور فرماندار رودان در این دیدار با اشاره به رفع مشکلات حوزه ورزش شهرستان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب به جهت تعالی و شکوفایی بیش از پیش ورزش در بهشت جنوب با رویکرد کشف و شکوفایی قهرمانان ورزشی، اظهار داشت: تنها زمین چمن طبیعی فوتبال شهرستان با معایب فراوان، کشت شده و زمین چمن مصنوعی شهر بیکاه نیز فرسوده است و همچنین دیگر اماکن ورزشی شهرستان فاقد امکانات مناسب از قبیل نیمکت ذخیره، نورافکن، رختکن و سرویس بهداشتی هستند.

فرماندار رودان تکمیل پیست دوومیدانی مجموعه ورزشی شهید چمران را دیگر مطالبه ورزشکاران عنوان کرد و افزود: سالن‌های ورزشی موجود در رودان دارای معایب و کمبودهای اساسی همچون سیستم‌های سرمایشی با سقف‌های معیوب و عدم روشنایی کافی است و این سالن‌ها نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها با ایجاد خوابگاه و امکانات مناسب جهت استفاده ورزشکاران هستند.

لازم به ذکر است، در این جلسه مقرر شد هیات کارشناسی، نیازهای ورزشگاه را بررسی و برآورد نمایند و طی جلسه‌ای در استان حل مشکل مطروحه، تامین اعتبار گردد.

تا زمان تنظیم این گزارش علی‌رغم این بازدیدها و اقدامات تاکنون حرکت اساسی برای رفع دغدغه ورزشکاران رودان صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید