خبر فوری

آغاز ثبت‌نام متقاضیان کسب و کارهای خانگی در جهاد دانشگاهی هرمزگان

محمد دلپسند ظهر امروز(۲۵ شهریورماه) در آئین آغاز به کار  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی” در هرمزگان، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای در ۳۱ استان کشور و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد.

وی با اشاره به سهمیه دو هزار و ۳۰۰ نفری استان هرمزگان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: علاقمندان باید در زمان مقرر در سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند، اظهار کرد: ثبت‌ نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

وی عنوان کرد: در سامانه مشاغل خانگی خدماتی همچون مشاوره، آموزش، طراحی، تولید، بسته‌بندی، بازارسازی، بازاریابی و اتصال به بازار و فروش برای صاحبان این مشاغل در نظر گرفته شده است.

دلپسند اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ملی تعامل با دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی و ارائه خدمات آموزش و مشاوره به صورت حضوری و غیرحضوری در زمینه بازاریابی و فروش به متقاضیان مشاغل خانگی جهت اتصال به بازار است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه فاز شناسایی، اولویت بندی مزیت‌ها، ظرفیت ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، تصریح کرد: این طرح سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود است و امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است و درسال جهش تولید با اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی شاهد رشد وشکوفایی این مشاغل باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید