خبر فوری
هرمزبان - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تاسیس ‌شهر لجستیکی خلیج فارس در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران خبر داد.

تاسیس ‌شهر لجستیکی خلیج فارس در بندر شهید رجایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، علی رضا محمدی کرجی ران در حاشیه نشست دو روزه‌ای که باهدف بررسی مطالعات پیرامون فاز دوم طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد اظهار داشت: گستره طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی پهنه‌های بندری و طرح توسعه، بندر خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاقی در قالب ایجاد شهر لجستیکی خلیج فارس را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در این دوره از نشست‌ها موضوع ترافیک مجتمع بندری و شبیه سازی‌های ترافیکی صورت گرفته، خطوط ریل و شانتینگ یاردهای ریلی، جهت اتخاذ بهترین تصمیم از سوی مشاور مطرح و کارشناسان مربوطه نقطه نظرات خود را پیرامون موضوعات ارائه شده اعلام داشتند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی استفاده بهینه از ظرفیت‌های محیطی براساس استانداردها بین‌المللی و الزامات زیست محیطی با هدف ایجاد ارزش افزوده، برنامه ریزی راهبردی برای انجام فعالیت‌های هدفمند و هماهنگ در یک بازده زمانی بلند مدت، شناسایی و تدوین ضوابط و مقررات مبتنی بر مولفه‌های اقتصادی را از مهمترین اصول و اهداف برشمرد که در طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی بدان پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: در جلسه طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی، مدیر کل مهندسی بنادر و سواحل سازمان، مشاور مدیرعامل سازمان، مشاور طرح و جمعی از صاحب نظران عضو کمیته تخصصی طرح جامع حضور داشته و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

بندر شهید رجایی از مهمترین بنادر ایران بشمار می‌آید که تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۱۰ میلیون تن انواع کالا را به تنهایی عهده‌دار است این بندر بیش از ۵۵ درصد صادرات و وارات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را به خود اختصاص داده و همچنین تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالاهای کانتینری در این بندر نیز انجام می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید