خبر فوری

احتمال ‌طرح سوال مجدد از شهردار بندرعباس وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، فاطمه جراره روز گذشته(۱۲ مردادماه) در جلسه ۱۸۶ شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: جا دارد از رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به منظور ورود به تخلفات در ادارات و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تشکر کنم.

وی افزود: در دستگیری‌های اخیر، اداره‌کل اطلاعات و نیروی انتظامی نیز موثر عمل کردند و این امید به وجود آمد در آینده شاهد کاهش تخلفات و فساد اداری باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: به منظور بررسی بیشتر دستگیری‌های اخیر و اتفاقات رخ داده در شهرداری بندرعباس، شورا جلسه غیرعلنی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این جلسه به درخواست اعضا برگزار می‌شود و احتمال طرح سوال از شهردار نیز وجود دارد.

جراره گفت: باید به مرحله‌ای برسیم که نگرانی و دغدغه مردم کاهش یابد و شورا نیز با نظارت بیشتر این موضوعات را مدیریت کند و شهردار بندرعباس به صورت شفاف پاسخگو باشد تا مردم از این نگرانی و مشکلات رها پیدا کنند.

همچنین اسماعیل بواشه در نطق پیش از دستور خود با اشاره به دستگیری‌های اخیر مدیران شهرداری اظهار داشت: از دستگاه قضایی که به فساد و تخلفات شهرداری‌ ورود کرده ‌قدردانی می‌کنم و امیدواریم بر این مسائل نظارت دقیقی داشته باشند.

وی افزود: در مسئله اخیر دستگیری‌های مدیران ارشد شهرداری یک نکته منفی وجود دارد و آن هم عدم نقش آفرینی بخش‌های نظارتی شهرداری بندرعباس بوده است.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: حراست و بازرسی شهرداری نتوانستند با نظارت دقیق بر حوزه خود مانع از بروز تخلف و فساد شوند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: شهردار بندرعباس نیز باید پاسخگو باشد و اعلام کند آیا تاکنون از جانب بازوان نظارتی شهرداری به وی گزارش کتبی در زمینه تذکر و تخلفات ارائه شده یا خیر ؟اگر این امر صورت نپذیرفته باشد بایستی این بخش‌های نظارتی پاسخگو باشند.

بواشه گفت: اگر این واحد ها نظارت دقیقی بر حوزه خود می‌داشتند و با هدف پیشگیری از بروز تخلف قدم بر می‌داشتند قطعا این موارد به وجود نمی‌آمد.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته من و رئیس شورا طرح سئوال از شهردار بندرعباس را کلید زدیم اما متاسفانه به سیاسی کاری متهم شدیم در حالی که خدا را گواه میگیریم هیچ بحث سیاسی و حزبی در میان نبود و تنها در پی رفع مشکل و دغدغه شهروندان و اعضای شورای شهر بودیم.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اگر همان زمان از طرح سوال حمایت بیشتری می‌شد و بجای واکنش به اظهارات نمایندگان و دامن زدن به حاشیه ها نظارت بیشتری انجام میدادیم قطعا دستاوردهای بهتری کسب می‌کردیم و وضعیت بهتری داشتیم.

وی با اشاره به انتصابات اخیر در شهرداری افزود: همان زمان هم گفتم که  انتصابات در شهرداری خارج از قاعده و بدون در نظر گرفتن شاخصه‌ها و ضوابط است اما باز هم به دخالت در کار شهردار متهم شدم.

بواشه گفت: هنوز هم دیر نشده و از اعضای شورای شهر می‌خواهم در طرح سئوال از شهردار جلودار شوند، ما هم به عنوان یک سرباز در خدمت سایر اعضا هستیم و هر برنامه ای که در این زمینه دارند اقدام نموده و به امید خدا شاهد نظارت بیشتر باشیم تا مردم بدانند که نمایندگان آنها با فساد دستگاهی مخالف هستند و به صورت جدی با آن برخورد می کنند.

بواشه در پایان گفت: در آستانه عید غدیر یکی از بهترین تبلیغات برای الگو پذیری از سیره مولا علی درست عمل کردن به جای شعار دادن است.

در ادامه رضا حیدری زاده در نطق پیش از دستورش برای چندمین بار پی در پی بیان کرد: بر طبق مصوبه شورای اقتصاد هر وسیله نقلیه ای که از زیر پل ایسین عبور می کند و با توجه به نصب دوربین قبل از پل ایسین، باید مبلغ هزار و ۲۰۰ تومان بعنوان عوارض آزادراهی پرداخت کند که این موضوع مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: سوالی که مردم دارند این است که بابت چه چیزی عوارض دریافت می شود و مدیرکل راهداری استان هرمزگان می بایست  پاسخی منطقی در خصوص پیگیری این موضوع از مرکز به  درخواست  شهروندان داشته باشند و همچنین توضیح داده شود که عوارض دریافتی از این گذرگاه در مقابل ارایه چه خدماتی است و صرف چه کاری می شود؟

حیدری زاده اظهار کرد: به نظر می رسد مردم هرمزگان فریادرسی ندارند چرا که تاکنون هر چقدر مسئولین استانی و شهرستانی و نمایندگان چه در مجلس و چه در شورای شهر موضوع را پیگیری کرده اند اما هنوز هیچ پاسخ منطقی واصل نشده است.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: معتقدم جانمایی و کار کارشناسی برای دریافت عوارض در این محل ایراد دارد و مبلغی که از مردم بعنوان عوارض دریافت می شود ظلم آشکار در حق مردم بندرعباس و هرمزگان است.

حیدری زاده در پایان گفت: رای ‌شورای اقتصاد در این زمینه وحی منزل نیست و باید این طرح در خصوص حداقل مکان نصب دوربین مورد بازنگری مجدد قرار گیرد تا در حق مردم هرمزگان بیشتر از این ظلم آشکار صورت نگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید