خبر فوری

برپایی تجمعات وبرگزاری مراسم های عروسی و ختم در هرمزگان ممنوع است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان بیان داشت: با توجه به رعایت خوب دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم هرمزگان در هفته های اخیر، میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان روند کاهشی پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: این کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا به معنای حل شدن مشکل نیست بلکه این ویروس و بیماری همچنان وجود دارد و باید همه مردم تمامی اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از برپایی تجمعات را رعایت کنند و تنها با رعایت این موارد روند این بیماری همچنان کاهش خواهد یافت.

همتی اظهارداشت: برپایی هر نوع تجمع و برگزاری مراسمات مختلف از جمله عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی همچنان در هرمزگان ممنوع است و همه ما وظیفه داریم که برای حفظ سلامتی خود و دیگران این موارد را رعایت کنیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در تمامی ادارات، واحدهای تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی، پروژه ها و طرح های عمرانی، تمامی محیط های کار و اشتغال از جمله بازارها و پاساژها و اصناف مختلف، رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک الزامی و اجباری است و به مراجعه کنندگانی که ماسک نداشته باشند، خدمات ارائه نمی شود و ناظرین و بازرسین بر این امور نظارت جدی خواهند داشت و مدیران این مجموعه ها نیز در این خصوص مسئولیت دارند.

به گفته وی، کارمندان و همه کسانی که صبح ها مشغول کار هستند، در ساعات بعد از ظهر، عصر و شب که ادارات تعطیل است، در مکان های عمومی به خصوص پاساژها، بازارها و اماکن مسقف، پارک ها و سواحل تجمع و حضور نداشته باشند تا شاهد خلوت شدن این مکان‌ها و کاهش انتقال بیماری کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای مسئولیت فرمانداران در شهرستان‌ها همچنان مدیریت بیماری کرونا است و باید در این خصوص نظارت و دقیق و جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم هرمزگان در روزهای عرفه و عید قربان همراهی خوبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری و عدم برگزاری اجتماعات و مراسمات داشتند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: برای تعطیلات عید غدیرخم از مردم هرمزگان می‌خواهیم به طور جدی از هرگونه سفر و تردد خودداری کنند، مهمانی و تجمع و مراسم نداشته باشند و در خانه بمانند.

همتی ابراز داشت: با وجود کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در استان، نباید بی تفاوت باشیم و باید همچنان اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و عدم برپایی تجمعات را رعایت کنیم.

وی بیان داشت: اعمال محدودیت‌های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار، در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان، به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به آمارها استفاده از ماسک در ادارات استان مناسب است، اما براساس گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، رعایت فاصله گذاری در ادارات رضایت‌بخش نیست و مدیران ادارات وظیفه و مسئولیت دارند بسیار جدی بر این امر نظارت کنند تا رعایت فاصله‌گذاری در ادارات بسیار بهتر شود.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید