خبر فوری

۳۱۳ مورد عقرب‌گزیدگی در «بشاگرد»/ ۲ مورد فوتی از ابتدای سال تاکنون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، احمدپور کریانی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۳ مورد عقرب‌گزیدگی در شهرستان بشاگرد رخ داده است.

وی افزود: متأسفانه از ابتدای سال تاکنون ۲ مورد فوتی بر اثر عقرب‌گزیدگی در بشاگرد اتفاق افتاده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد اظهار داشت: یک دختر ۷ ساله از روستای «درشهر» گافر و یک دختر ۱۶ ساله از روستای «کوه‌حیدر» بر اثر عقرب‌گزیدگی جان خود را از دست دادند.

احمدپور کریانی ادامه داد: سرم ضد عقرب به اندازه کافی هم در مراکز بهداشتی درمانی و هم در بیمارستان شهرستان موجود است و از این لحاظ هیچ کمبودی نداریم.

وی از مردم درخواست کرد با مراجعه به موقع به مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان حدأکثر ظرف چهار ساعت از زمان عقرب‌گزیدگی مانع اتفاق ناگوار مشابه شوند.

این مسؤول گفت: عدم خوددرمانی، عدم مراجعه به افراد محلی و جلوگیری از پیاده‌روی کودکان با پای برهنه ازجمله مواردی است که مردم باید بیش از پیش رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد تصریح کرد: نگهداری مرغ و خروس در اطراف خانه جهت شکار عقرب‌ها و پوشاندن درز و شکاف‌های دیوار منزل می‌تواند کمک شایانی جهت جلوگیری از عقرب‌گزیدگی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از فارس، هرساله در فصل تابستان آمار عقرب‌گزیدگی در شهرستان بشاگرد بسیار بالا می‌رود که می‌طلبد مردم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های پیشگیرانه از سوی شبکه بهداشت و درمان از این‌گونه حوادث ناگوار که منجر به فوت یک کودک و یک نوجوان شده است، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید