خبر فوری
افزایش ۲۰ میلیارد ریالی اعتبار خدمات حمایتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

افزایش ۲۰ میلیارد ریالی اعتبار خدمات حمایتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش،   سید جواد حسینی در نشست هم اندیشی ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه با بیان این که هزینه خدمات توانبخشی در ۱۶ آیتم به دانش آموزان پرداخت می شود، افزود: در سال گذشته هزینه های  ۲۲ مورد اندام مصنوعی، ۲۵۳ مورد اورتز و پروتز، ۲۵۲ مورد تعمیر قطعات پروتز و کاشت حلزون، ۱۷ مورد جراحی کاشت حلزون، ۴۰۹ مورد خدمات بیمارستانی، ۲۴۴۴ مورد داروی مستمر، ۲۴۲ مورد دندانپزشکی، ۳ مورد ذره بین، ۵۰۳ مورد سمعک، ۱۱ مورد عصای سفید، هزار و ۶۵۳ مورد عینک، ۵۳۵ مورد کفش و کفی طبی، ۴۳ مورد کمک آموزشی بینایی، ۵۵ مورد واکر، ۲۴۹ مورد ویلچر و هزار و ۱۷۱ مورد پاراکلینیک به دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت شده است.

وی ارایه خدمات توانبخشی علاوه بر تعلیم و تربیت را یکی از وظایف  آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: خدمات توانبخشی در قالب خدمات درون و برون مدرسه ای، بسته های توانبخشی و ارائه مشاوره در مراکز مشاوره و توانبخشی انجام میگیرد.

 رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که امسال هزینه قابل پرداخت عینک، پروتز، کفش و داندان پزشکی افزایش یافت، اظهار داشت: در سال جاری چهار میلیون ریال بابت خرید عینک، ۱۰ میلیون ریال جهت پروتز، چهار میلیون ریال بابت خرید کفش و کفی طبی و ۲۰ میلیون ریال جهت هزینه های دندانپزشکی پرداخت می شود.

حسینی یادآور شد: برای اولین بار ۶۰ میلیون ریال نیز بابت تعویض پردازشگر کاشت حلزون پرداخت می شود.

وی در این نشست خواستار اهتمام جدی استان ها در ارسال پرونده های خدمات توانبخشی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد و افزود: دقت و سرعت در ارسال پرونده ها باید در دستور کار تمامی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها قرار گیرد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید