خبر فوری

کرونا هم مقابل اراده «سپاه» در ساخت جاده «کوه بدو» کم آورد+ عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس ، فتح‌الله میرکمانداری؛ در این روزهای شیوع گسترده ویروس کرونا که اکثر دستگاه‌ها به نوعی درگیر مبارزه و پیشگیری از این ویروس منحوس هستند، سبز پوشان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در کنار مبارزه با این ویروس، سازندگی و محرومیت‌زدایی را تعطیل نکردند و کرونا هم جلوی اراده پولادین این جهادگران کم آورده است.

این فرزندان امام روح‌الله که روزی این معمار کبیر انقلاب در وصف آن‌ها اینگونه فرمود، ای کاش من هم یک پاسدار بودم این روزها در هوای بسیارگرم و طاقت‌فرسای ۴۵ درجه تابستان کمر همت به آبادانی شهرها و روستاها بستند.

محرومیت‌زدایی از شاخص‌ترین برنامه‌های سپاه پاسداران است و این نهاد مردمی و انقلابی در راستای محرومیت و آبادانی روستاها، مناطق محروم، کم‌برخوردار و همچنین روستاهای صعب‌العبور عزم خود را جزم کرده و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و نیز بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی خدمات بی‌منت به مردم ارائه می‌دهند.

منطقه پنجم نیروی دریای سپاه و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه از قافله خدمت‌رسانی عقب نمانده‌اند و در این سال‌ها در بخش محروم مهران در راستای محرومیت‌زدایی، امید و شادی دوباره‌ای با ساخت موج شکن، مسکن، مدرسه، آبرسانی و ساخت سرویس‌های بهداشتی جان تازه‌ای به روستاهای این بخش و دیگر مناطق این شهرستان داده‌اند.

اگر این روزها سری به روستاهای دور افتاده و کم‌برخوردار کوه بدو با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر با قدمتی ۸۰۰ ساله در ارتفاعات کوه بدو بخش مهران در ۲۰ کیلومتری شهرلمزان و فاصله ۱۳۰ کیلومتری شرق بندرلنگه بزنید کار بزرگ و جهادی منطقه پنجم نیروی دریای سپاه را مشاهده خواهید کرد. این روستا از آن جهت به این نام خوانده می‌شود که از قدیم‌الایام جاده بسیار سخت و ناهموار  برای دسترسی در دل کوه داشته است که باتوجه به این دشواری مسیر در زبان محلی این کوه به کوه بد شناخته می‌شده و در زبان وگویش محلی به آن کوه بدو می‌گویند.

جاده خاکی و صعب‌العبور این روستا به طول ۹ کیلومتر از بین کوه‌ها و گردنه‌ها ودره‌های بسیار خطرناک گذر می‌کند و همه ساله به هنگام بارندگی این جاده کاملا مسدود می‌شود و گاها سیلاب و آب جاری از کوه‌ها، این تنها جاده  دسترسی را با خود می‌برد و مشکلاتی اساسی را برای اهالی روستای کوه بدو ایجاد می‌کند و مرمت دوباره جاده و ایجاد راه، هفته‌ها طول می‌کشد. حال در اقدامی جهادی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه با بررسی ونقشه کشی مهندسین خود و استقرار ماشین آلات راه‌سازی در این روستا با شکافتن کوه و ایجاد جاده‌ای از بالا دست کوه بدو به طول ۶کیلومتر، لبخند رضایت را بر لبان اهالی این روستا آورده است و مردم دانسته‌اند که سپاه کمتر حرف می‌زند و بیشتر عمل می‌کند و این اهالی اهل سنت این روستا همواره قدردان سپاه پاسداران و خدمات آن‌ها هستند.

جالب توجه است در کمتر از ۶ ماه ۴ کیلومتر از این جاده با تلاش شبانه‌روزی مهندسی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه به سرانجام رسیده و تا یک‌ماه آینده ۲کیلومتر باقی مانده نیز ساخته خواهد شد و اهالی می‌توانند بدون دغدغه از این راه دسترسی برای رسیدن به جاده اصلی با خطرات کمتر استفاده کنند.

بی‌ادعا و بی‌توقع نوکر مردم هستیم

سردار علی عظمایی در حاشیه بازدید از این پروژه را ه‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: مردم این روستا از لحاظ رفت و آمد با مشکل روبرو بودند لذا با پیگیری مردم و با همکاری بخشداری مهران، سپاه وارد عمل شد و مهندسی خود را در این روستا مستقر نمود و پس از نقشه‌برداری و تایید اداره را وشهرسازی هرمزگان دست به کار شد.

وی افزود: ۴ کیلومتر از این جاده به طول ۶ کیلومتر را احداث نمودیم که تا یکماه آینده نیز ۲ کیلومتر باقی مانده را نیز به پایان خواهیم رساند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: سعی و تلاش ما در راستای کمک به مردم و محرومیت‌زدایی است که تاکنون ایجاد موج‌شکن، لایروبی، امداد رسانی و توزیع مواد غدایی با همکاری بسیج را در مناطق محروم و کم‌برخوردار داشته‌ایم.

عظمایی با بیان اینکه ما نوکر مردم هستیم، خاطرنشان کرد: بی‌ادعا و بی‌توقع و با کمک خداوند سعی داریم به این مردم صادقانه خدمت کنیم و امروزه تمام نیروهای سپاه در همه بخش‌ها در جهت کمک‌رسانی به مردم وارد عمل شده‌اند.

احداث راه آرزوی دیرینه اهالی روستای کوه بدو بوده است

فاروق رمضانی پاسلار بخشدار مهران گفت‌وگو با ما گفت: احداث ۶ کیلومتر راه دسترسی به روستای کوه بدو که از آرزوهای دیرینه مردم این روستا بود به همت سردار عظمایی که واقعا دغدغه محرومیت زدایی این مناطق را دارد آغاز شده است که تاکنون ۴ کیلومتر از این مسیر احداث شده است.

وی با تقدیر از تلاش نیروهای سپاه در ساخت این جاده، افزود: مهندسی نیروی دریایی سپاه همه ماشین آلات راه‌سازی خود را به این منطقه آورده است و در کمترین زمان به احداث این جاده پرداختند و این کار با نگاه مثبت استاندار هرمزگان همراه بوده است.

مردم قدردان نعمتی به نام سپاه پاسداران هستند 

عبدالله بدویی  دهیار کوه بدو نیز با تمجید از این حرکت سپاه در احداث این جاده، بیان داشت: روستای کوه بدو دارای ۷۰ خانوار با جمعیتی قریب به پانصد نفر دارای جاده خاکی بود که با کوچکترین بارندگی مسدود می‌شد که امروز الحمدالله با تلاش سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه و سردار قاسمی مهندسی نیروی دریایی این جاده جدید احداث شد.

وی افزود: سال‌ها بود که با این جاده قدیمی خود گرفتار بودیم و سپاه که به این قضیه ورود کرد خیالمان راحت شد و آینده‌ای بسیار خوب را برای روستای کوه پیش‌‌بینی می‌کنیم و این جاده باعث رونق گردشگری در این منطقه خواهد شد.

دهیار کوه بدو افزود: مردم قدردان نعمتی به نام سپاه پاسداران هستند و نه‌تنها سپاه به همین کار بسنده کرده است بلکه ما را از کمک‌های دیگر از جمله اقلام غذایی نیز بهره‌مند کرده ونشان داده که همواره حامی محرومان و مستضعفان است.

سردار علی عظمایی فرمانده به همراه تعدادی از معاونین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه به همراه اسحاق موذن‌نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه بعد از ظهر امروز از جاده در دست احداث این منطقه بازدید کردند.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید