خبر فوری

با جهش تحصیلی، فرزندتان را به شرایط سنی و روحی بالاتر پرتاب نکنید

به گزارش پایگاه خبری تحیلی هرمزبان ، سید جوادحسینی درباره وضعیت آموزش در سال تحصیلی آینده و در پاسخ به اینکه آیا نفرستادن فرزند به مدرسه و تعویق یک ساله آموزش از سوی برخی خانواده‌ها امکان پذیر و صحیح است یا خیر؟ اظهار کرد: یک سال که هیچ؛ حتی یک دقیقه هم نمی توان آموزش را به تعویق انداخت.

وی افزود: کرونا اضلاع مربع سلامت، روابط اجتماعی و خانوادگی، آموزش و اشتغال را دستخوش تغییراتی کرده و معتقدیم آموزش، اشتغال و روابط اجتماعی باید خود را با  ضلع سلامت منطبق کرده و در تعادل قرار دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه اولویت اصلی ما حفظ سلامت دانش آموزان است گفت: این اولویت را ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص می‌دهد و اگر صلاح دانست که مدارس تعطیل باشند ما هم اجازه بازگشایی هیچ مدرسه‌ای را نمی‌دهیم اما اگر تشخیص داد که با توجه به شرایط امکان بازگشایی وجود دارد، مدارس را با رعایت پروتکلهای بهداشتی باز می‌کنیم.

حسینی افزود: اگر هم امکان بازگشایی فراهم نشد باز آموزش تعطیل نمی‌شود و از طریق فعالیت‌های جایگزین ادامه خواهد یافت. این سناریوها با توجه به شرایط احتمالی در دست تدوین و نهایی شدن است.

وی درباره جهش تحصیلی نیز گفت: جهش تحصیلی هر ساله با توجه به شرایط خاص خودش انجام می‌شود و معمولا حدود ۱۰ هزار متقاضی دارد که ۵ هزار نفرشان در تستهای ما موفق می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: با این حال توصیه ما این است که خانواده‌ها فرزندشان را به شرایط سنی دیگری پرتاب نکنند. جهش یعنی پرتاب دانش‌آموز از سال اول به سوم یا از سال سوم به پنجم که با شرایط روانی، ذهنی و عاطفی بچه‌ها سازگاری ندارد.

حسینی افزود: باید به سمت کاهش و حذف جهش تحصیلی پیش برویم و دانش‌آموز در شرایط روانی اجتماعی خودش ادامه تحصیل دهد هرچند اکنون مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را دارد و قانون ما را ملزم کرده که آن را برگزار کنیم اما پیگیری‌هایی برای این منظور در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید