خبر فوری

بخش قابل توجهی از آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده هرمد مهار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، میر هاشم خواستار با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از آتش‌سوزی در کوه شب نیز مهارشده است، افزود: بخش باقیمانده نیز با تلاش نیروهای امدادی استان فارس و هرمزگان نیز امروز به‌طور حتم مهار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی صورت گرفته در کوه شب نیز در قسمت متعلق به استان فارس صورت گرفته است، اظهار کرد: با دستور استاندار و پیگیری ستاد مدیریت بحران هرمزگان نیز از نخستین لحظات اطلاع از موضوع آتش‌سوزی اکیپ‌های امدادی از شهرستان بندرخمیر به محل اعزام و به کمک فرمانداری شهرستان لارستان رفتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون سه اکیپ امدادی از شهرستان بندرخمیر به محل اعزام‌شده است، اضافه کرد: روز گذشته یک بالگرد از استان فارس به محل اعزام و امروز بازهم پرواز بالگرد به نقطه دیگری از کوه شب اعزام خواهد شد تا شاهد مهار کامل حریق باشیم.

وی با بیان اینکه رئیس محیط‌زیست شهرستان بندرخمیر روز گذشته از محل آتش‌سوزی بازدید کرده و بزودی با همکاری مسئولان استان فارس علت آتش‌سوزی و میزان خسارت مشخص خواهد شد، عنوان کرد: باوجوداینکه آتش‌سوزی در قسمت متعلق به استان فارس بوده اما از هیچ کمکی دریغ نکرده و آماده هرگونه کمک به مسئولان شهرستان لارستان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، کوه شب یکی از بلندترین کوه‌های جنوب ایران محسوب می‌شود و در مرز استان‌های فارس و هرمزگان بین روستای هرمود مهرخویی و شهر رویدر قرار دارد و حدود ۲۸۸۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.آتش سوزی گسترده در این منطقه از اواخر چهارشنبه شب(چهارم تیرماه) آغاز و تاکنون ادامه دارد و منابع محلی می گویند تخمین زده می شود تا این لحظه بیش از ده ها هکتار از مراتع دچار نابودی کامل شده اند.

کوه شب محل زندگی جانورانی چون آهو، بز کوهی، روباه، خوک، کفتار، شغال، جوجه‌تیغی و خرگوش ‌است. همچنین پرندگان مانند: کبک، عقاب، شاهین، تیهو، فاخته و بلبل و صدها پرنده مختلف دیگر است که متأسفانه امروزه به دلیل نبود نظارت کافی و شکار بی‌رویه و غیرمجاز، نسل اکثر این حیوانات در حال انقراض است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید