خبر فوری

کودک ۱۰ ساله براثر بیماری کرونا در بندرعباس فوت کرد

دکترفاطمه نوروزیان به رسانه ها اعلام کرد:این کودک بدون بیماری زمینه ای بوده که بطور حتم فوت آن زنگ خطری در ابتلای کودکان به بیماری کووید ۱۹ است.

وی ادامه داد: این کودک در یک جمع مبتلا به کرونا قرار گرفته بود ، پس از بستری در بیمارستان کودکان بندرعباس ، تلاش پزشکان وپرستاران برای بهبود آن موثر نشد و در نتیجه اولین فوتی کودک  روز گذشته در هرمزگان به ثبت رسید.

از حضور کودکان در اماکن عمومی و برخورد آن‌ها با افراد سالمند جلوگیری شود

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد:گرچه بروز علائم کرونا در کودکان کمتر است، اما آن‌ها می‌توانند در انتقال بیماری موثر باشند.
دکترسیما دکتر سادات لاری افزود: والدین از حضور کودکان در اماکن عمومی و پر ازدحام و برخورد آن‌ها با افراد سالمند (پدربزرگ و مادربزرگ‌ها) و کسانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند، جلوگیری کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: جوانان و کودکان علاوه بر اینکه خودشان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند، باید به فاصله گذاری فیزیکی با سالمندان هم توجه کرده  و در صورت خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

وی یاد آور شد: یافته‌های علمی جدید نشان می‌دهد که ماسک مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است و حتی ماسک‌های خانگی هم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر خواهد بود. از افراد سالمند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند هم می‌خواهیم بیشتر مراقب باشند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

سادات لاری تصریح کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۵۴ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان هرمزگان در سه هفته اخیر موج کرونا شدت گرفته و به عنوان استان قرمز است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید