خبر فوری

افزایش ظرفیت فولاد هرمزگان کلید خورده است/ اولویت اشتغال ما با نیروهای بومی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، فرهاد ارزانی پیش از ظهر امروز در حاشیه مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب اظهار کرد: برنامه‌های توسعه فولاد هرمزگان در زمینه بازارهای صادراتی جدید در راستای افزایش ظرفیت اسمی و بسته به نیاز شرکت‌های نوردی، سهم بازار داخل را تأمین و مابقی را صادر می‌کنیم. ۹۰۰ هزار تن سهم ما از بازار داخلی است و حدود ۶۰۰ هزار تن را نیز صادر خواهیم کرد.

برگزیده‌ای از این اظهارات در ادامه می‌آید:

بازاهای صادراتی جدیدی را نیز کشف کرده‌ایم که برای صادرات به آنها در حال برنامه‌ریزی هستیم.

ما مدعی بهترین و کیفی‌ترین اسلب‌های کشور هستیم. عیوب نوردی ما روی اسلب به شاخص ۱٫۶ رسیده است که همچنان بدنبال بهبود هرچه بیشتر کیفیت هستیم.

در مورد برنامه‌های فولاد در زمینه افزایش محصولات تولیدی نیز بر پایه ظرفیت خودمان عمل می‌کنیم. افزایش سرعت شارژ کوره را در دستور کار داریم. این ظرفیت ما را بالاتر خواهد برد. از طرف دیگر تزریق اکسیژن بیشتر به کوره‌ها نیز به دنبال افزایش ظرفیت هستیم. این دو پروژه در اواخر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و در سال جهش تولید نیز تلاش می‌کنیم که ۵۰ هزار تن به ظرفیت‌مان بیافزاییم.

ما در فاز توسعه شرکت از ۱٫۵ میلیون تن به ۲ میلیون تن هستیم. ما بدنبال تولید ورق نیز هستیم تا نیازهای بازار داخل و صادراتی را بهتر تأمین کنیم. آگهی فراخوان آن را نیز داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با حضور شرکت‌های داخلی و با حمایت فولاد مبارکه، این مهم را تحقق بخشیم.

برنامه ریزی شده که قطب سوم فولاد کشور در هرمزگان ایجاد شود. هدف‌گذاری تولید ۱۰ میلیون تن برای تبدیل هرمزگان به قطب سوم تولید فولاد است. ایمیدرو محور این موضوع است که بتوان از طریق شرکت‌های موجود در منطقه این ۱۰ میلیون تن را محقق کند. کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و جلسات آن نیز مستمرا در ایمیدرو در حال پیگیری است. طی دو سه ماه آینده خبرهای مهمی در این زمینه خواهید شنید.

درباره ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی تشریک مساعی خوبی با استان داشته‌ایم. به نیازهای استان توجه داریم و بر پایه رسالت اجتماعی، هر کمکی که توانسته‌ایم را ایفا کرده‌ایم. در موضوع سیل، مدرسه سازی، شیوع کرونا، تأمین برخی زیرساخت‌های بهداشتی در استان و … در صحنه حضور داریم و در سال ۹۹ نیز سعی خواهیم کرد که فعالیت‌مان بیش از پیش باشد.

کرونا هیچ تأثیری بر فرآیند صادراتی ما نداشته است.

ما ۶۲۰ هزار تن ظرفیت صادراتی داریم که در ارتباط با هماهنگی شرکت‌های نورد و اسلپ عمل می‌کنیم. اولویت اول کشور آن است که نیاز داخلی یعنی نوردکاران دچار کمبود نشوند. ما قبلا برنامه‌های صادراتی بیشتری داشتیم اما بر پایه سیاست‌های وزارت صمت، اولویت‌مان را تأمین نیاز داخلی قرار داده‌ایم.

برای صادرات ۶۲۰ هزار تن سهمیه صادراتی مشکلی نخواهیم داشت. البته فرآیند صادراتی را محموله به محموله قرار داده‌اند که برای صادرات حتما مجوز صادر شود. ما تاکنون برای صادرات به مشکلی بر نخورده‌ایم و فرآیند صادرات محموله به محموله و اخذ مجوز برای آن مشکلی تاکنون نداشته‌ایم.

اولویت جذب نیروی کار در فولاد هرمزگان با نیروهای بومی است. راه حل اشتغال تبدیل ثروت به تولید است. فولاد هرمزگان با توسعه‌ای که در دستور کار دارد به دنبال تبدیل ثروت به حرکتی مولد است و در این راستا از ظرفیت نیروهای بومی استفاده خواهد کرد. افزایش ثروتی که از راه تولید صورت بگیرد، قابل ستایش خواهد بود. ما با کمک فولاد مبارکه بدنبال افزایش تولید هستیم که اشتغال جدیدی را تأمین خواهد کرد که اولویت با نیروهای درون استانی است.

برای تجدید ارزیابی دارایی‌های خودمان برنامه‌ای نداریم.

برای تأمین الکترود هیچ جای نگرانی نداریم. ذخیره مناسبی در این زمینه در اختیار داریم.

در فرآیند تولید ۱۰ میلیون تن در هرمزگان نیز ما تبدیل ۱٫۵ میلیون تن ظرفیت‌مان را به ۲ میلیون در برنامه و اقدام داریم. در مجاور ما فولاد کاوه نیز به دنبال رساندن ظرفیت خود به ۲٫۴ میلیون تن است. مابقی آن بر پایه اقدامات منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و سیاست‌‌های ایمیدرو خواهد بود.

 در تأمین مواد اولیه همیشه دغدغه داشته‌ایم. هماهنگی‌هایی صورت گرفته که از نقاط خاصی که توافق شده ما نیاز مواد اولیه‌مان «گندله» را تأمین کنیم. ما در ۹۹ مشکل خاصی پیدا نخواهیم کرد و مرتبا با تولیدکنندگانمان در ارتباط هستیم. سال ۹۸ در این زمینه سال سختی برای ما بود ولی امیدواریم در سال ۹۹ به مشکلی برنخوریم.

در سال ۹۹ بر پایه توسعه‌ای که خواهیم داشت، اشتغال جدیدی را نیز ایجاد خواهیم کرد.

اصحاب رسانه کمک کنند که فرآیند تولید ثروت در کشور در قالب تولید پابرجا بماند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید