خبر فوری

جلسه اضطراری برای جلوگیری از افزایش ابتلای کادر درمانی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، محمد تمدن دار، رئیس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) ضمن تقدیر از کارکنان کادر درمان که تمام توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند، گفت: حفظ سلامت و توان کادر درمان و حفاظت فردی آنها یکی از دغدغه های اصلی ما در کنار ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر به دلیل روند افزایشی ابتلا و بستری شدن تعداد زیادی از بیماران، افزایش تعداد بخش های کووید ۱۹، امکان شیفت بندی پزشکان و پرستاران کمتر و مواجهه آنها با بیماران به طبع بسیار بیشتر شده است افزود: این روند افزایشی علاوه بر خستگی مضاعف کارکنان، امکان ابتلای هر کدام از آنها و خارج شدن نیروهای تخصصی از چرخه درمان را در پی خواهد داشت که در پی آن خسارات جبران ناپذیری بر بدنه سلامت استان وارد خواهد شد؛ کما اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از کارکنان در رده های مختلف اعم از پزشک، پرستار، کارگر و حتی نیروهای پشتیبان و اداری به این بیماری مبتلا شده اند.

تمدن دار در ادامه با بیان اینکه ابتلای نیروهای تخصصی و فوق تخصصی به این بیماری زنگ خطر جدی برای استان است، افزود: متاسفانه اصول ایمنی و خود مراقبتی در جامعه توسط مردم به صورت کامل رعایت نمی شود. وی از جامعه پرستاری خواست که علاوه بر نقش درمانی، رسالت حرفه ای خود که پرستاری بهداشت جامعه می باشد را به انجام رسانده و به عنوان سفیران سلامت در جامعه و خانواده های خود در خصوص لزوم رعایت بهداشت دست، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی گوشزد نمایند که البته این وظیفه هر انسان آگاه و هوشیاری است.

طی این جلسه مدیر درمان دانشگاه پس از شنیدن مسائل مرتبط با افزایش کیفیت خدمت رسانی به بیماران، نیازهای مرتبط با حفاظت فردی کارکنان و نحوه توزیع نیرو توسط مدیر خدمات پرستاری و مسئولین بخش های کووید ۱۹ مجتمع پیامبر اعظم (ص)، گفت: وجود نیروهای متعهدی همچون شما که در تمامی شرایط همچنان در پی راهکار ارتقای کیفیت خدمات می باشید بسیار ارزنده است؛ دکتر صادق اسماعیلی ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات کادر درمان طی این مدت افزود: بدون تردید حفظ سلامت کادر درمان، اولویت اولیه ما در کنار ارایه خدمات درمانی است.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید