خبر فوری
خانواده‌ها از تجمع مقابل حوزه‌های آزمون امتحانات حضوری خودداری کنند

خانواده‌ها از تجمع مقابل حوزه‌های آزمون امتحانات حضوری خودداری کنند

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های آزمون امتحانات اجرا می‌شود، اظهار کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان، مهم‌ترین هدف آموزش ‌و پرورش است و برای رسیدن به این هدف با ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونا مکاتبه شده است و پروتکل‌های بهداشتی که از طرف این ستاد به ما ارسال ‌شده است را به ادارات، مناطق و مدارس ابلاغ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از دو هفته گذشته فرایند اطلاع‌رسانی و آموزش به عوامل اجرایی امتحانات آغاز شده است و امکانات ضدعفونی و گندزدایی برای مدارس فراهم‌ شده است. همچنین در ۶۶۰۰ حوزه اجرا زمینه برگزاری امتحانات پایه دوازدهم فراهم است.

ساکی با بیان اینکه برخلاف سال‌های گذشته دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم‌ شده‌اند، گفت: روزهای فرد گروه اول و روزهای زوج، گروه دوم دانش‌آموزان حضور پیدا می‌کنند تا بتوانیم فاصله دو متری را رعایت کنیم؛ همچنین عوامل اجرایی حوزه‌های امتحانی باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها را توجیه کنند تا فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در قبل و بعد از برگزاری آزمون در مبادی ورودی و خروجی حوزه‌ها تجمع پیدا نکنند.

ساکی با اشاره به اینکه خانواده‌ها می‌توانند نقش مؤثری در رعایت بهداشت فردی فرزندان خود داشته باشند، اظهار کرد: از اولیای دانش‌آموزان انتظار داریم ماسک و دستکش برای دانش آموزان تهیه کنند و اجازه ندهند دانش‌آموزان وسایل اضافی مانند کیف و کتاب که محلی برای نگهداری آن در حوزه‌های امتحانی نیست را با خود همراه داشته باشند که این وسایل می‌توانند خودشان عامل گرفتن ویروس و یا انتقال آن شوند.

وی ادامه داد: برای ۱۰ درصد دانش آموزان ماسک و دستکش در حوزه‌های امتحان نهایی پیش‌بینی شده است تا اگر دانش‌آموزی به هر دلیلی با خود ماسک یا دستکش نداشت بتواند از این وسایل استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید