خبر فوری

۲۵ معدن راکد در هرمزگان فعال شد

استاندار هرمزگان روز شنبه در نشست شورای معادن هرمزگان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز چهار معدن غیرفعال دیگر در هرمزگان فعال شده است و فعال سازی ۵۴ معدن راکد دیگر در حال پیگیری است.

فریدون همتی بخش معدن را یکی از محورهای مهم در راستای جهش تولید در هرمزگان عنوان کرد و گفت: تاکنون در نتیجه مطالعات پهنه‌های اکتشافی ۱۱۰ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی در استان شناسایی و احصا شده است.

وی تصریح کرد: با تمرکز و توجه بسیار خوبی که در حوزه معادن استان صورت گرفته، سال گذشته میزان اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان ۴۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

همتی خاطرنشان کرد: مطالعات گسترده‌تر برای اکتشاف پهنه‌های معدنی از جمله در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد و همچنین شهرستان بشاگرد انجام شده که نتایج این مطالعات اکتشافی تا پایان خردادماه سال جاری مشخص می‌شود و بر اساس نوع و ظرفیت مواد معدنی در هرکدام از این پهنه‌ها، سرمایه‌گذاری صورت می‌شود.

رییس شورای معادن استان بیان داشت: مجوزهای صادر شده برای معادن منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد نیز به مدت شش ماه تمدید شد تا سرمایه‌گذاران دریافت کننده این مجوزها، معادن را فعال کنند و در صورت فعال نشدن معادن ناچار به گرفتن مجوز از آنان و جذب سرمایه گذاران جدید برای ایجاد اشتغال و تولید در این منطقه هستیم.

استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد و علاوه بر آن یک واحد معدن گچ جدید در استان نیز آماده بهره‌برداری است و همچنین با حل مسائل یک معدن بزرگ در بشاگرد به زودی عملیات اجرایی این معدن با ظرفیت ایجاد اشتغال برای هزار نفر آغاز می‌شود.

یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی کشور بدون اتکای به درآمدهای نفتی، معادن است که در این میان وجود تنوع مواد معدنی، هرمزگان را جزو مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می‌کنند.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید