خبر فوری

صنایع غرب هرمزگان برای آزادی زندانیان دیه اعلام آمادگی کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان روز پنجشنبه در نشست هیات امنای ستاد دیه استان با صنایع غرب گفت: درحال حاضر ۷۱ زندانی جرائم غیرعمد ودیه در زندان های استان حبس هستند که برای آزادی آن ها به ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
احمد مرادی نژاد افزود: این زندانیان برای آزادی خود چشم امید به یاری صنایع غرب و خیران و نیکوکاران دوخته اند تا در این ماه رحمت و مهربانی رمضان به آغوش گرم خانواده جامعه بازگردند.
وی بیان داشت: فولاد هرمزگان یکی از شرکت های فعال غرب استان در امر خیر بوده که در سال های متوالی با مشارکت خود زمینه آزادی ۸۹ زندانی جرائم غیرعمد فراهم کرده که جای قدردانی دارد.
مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان اظهارداشت: زندان   مجازاتی برای افراد مجرم و مخل جامعه درنظر گرفته شده، نه فردی که در اثر یک حادثه و اتفاق ناخواسته همچون تصادف، تعهد مهریه های نامعقول و بدهی مالی (مطالبه وجه چک ) که موجب بدهکار شدن وی شده، در زندان حبس شود.
وی گفت: به زندان افتادن افراد به دلیل بدهکاری بویژه در جرائم غیرعمد آثار سوء زیانباری را نه تنها برای زندانی و خانواده آن و جامعه در بر دارد، بلکه قربانیان جرم ( شاکیان وطلبکاران) نیز این آثار را باید تحمل کنند.
مرادی نژاد یادآورشد:  یکی از سنت های خوب ایرانیان در ماه مبارک رمضان برگزاری جشن های گلریزان برای جلب مشارکت افراد در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است که امسال باتوجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آن مقدور نیست.
وی گفت: خیران می توانند در این روزهای کرونایی کمک های خود را به شماره حساب بانک ملی  ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷، شماره کارت بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹ ۳۶۷۰۶ یا شماره حساب بانک مسکن ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳، شماره کارت بانک مسکن ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ به نام ستاد دیه هرمزگان واریز کنند.

آزادی ۳۰۸۸ زندانی درهرمزگان از سال ۸۱تا ۹۸

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان اظهارداشت: یکی از دستاوردهای انقلاب تاسیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند بوده که در سال ۱۳۶۹ توسط شهید سید اسدالله لاجوردی کلید خورد.
مرادی نژاد افزود: از سال ۱۳۸۱ تاکنون نیز با تشکیل ستاد دیه در هرمزگان، تعداد سه هزار و ۸۸ زندانی با بدهی بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال از زندان های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
وی یادآورشد: درسال گذشته نیز تعداد ۲۰۲ زندانی با بدهی افزون بر ۶۶۰ میلیارد ریال از زندان های هرمزگان آزاد شده اند.

مشارکت صنایع غرب هرمزگان در آزادی زندانیان لبخند را به آنان هدیه می کند

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: مشارکت جمعی نیک اندیشان صنایع غرب در آزادی زندانیان بویژه در ماه مبارک رمضان می تواند گل لبخند را بر لبان غم زده زندانیان و خانواده آنان به ارمغان بیاورد .
علی اکبر صالحی افزود: امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا جشن گلریزان بهذصورت عمومی برگزار نمی گردد اما کمک شما خیران صنایع غرب هرمزگان ضمن اینکه معامله با خدا کرده، باعث خوشحالی زندانیان غیرعمد و خانواده هایشان می شود.
رییس هیات امنای ستاددیه هرمزگان بیان کرد:  رفع گرفتاری و کمک به همنوع یکی از برکات ماه رمضان است و خوشا به حال آنان که به بندگان خدا نیکی کنند و برای آخرت خود توشه پس انداز کنند .
صالحی گفت: باتوجه به رسالت نهاد خیریه ستاد مردمی دیه که برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد تلاش می کند  در ماه مبارک رمضان فرصتی است که با احسان و نیکوکاری در این مسوولیت اجتماعی مشارکت کنیم.
وی بیان داشت: کار خیر اثر فردی و اجتماعی دارد و موجب ثواب دنیوی و اخروی و تزکیه و طهارت نفس و آمرزش گناهان و رفع فقر از چهره جامعه اسلامی می شود.
مدیران و روسای پالایشگاه نفت بندرعباس، فولاد هرمزگان، فولاد صبا، منطقه آزاد قشم و همچنین رییس سیاست گذاری بانک ها و مدیریت بانک ملی در نشست هیات امنای ستاد دیه استان همچون گذشته مشارکت خود و کارکنان مجموعه در زمینه کمک به اقشار نیازمند واقعی جامعه و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اعلام کردند.
از آنجایی که در ماه مبارک رمضان امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در هرمزگان به صورت تجمعی برگزار نمی شود، صنایع غرب استان از ستاد دیه خواستار شدند در شرایط مساعد و در مناسبت‌های مختلف درطول سال این جشن برگزار شود.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید