خبر فوری

«جاسک» دهکده «لجستیک» می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، محمد رادمهر روز چهارشنبه در بازدید از اداره بنادر و دریانوردی این شهرستان گفت: دهکده لجستیک محدوده مشخصی است که به منظور تجمیع فعالیت‌های مرتبط با لجستیک و حمل و نقل کالا در بعد داخلی یا بین‌المللی و در جهت بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‌ها ایجاد می‌شود.

رادمهر افزود: با پیگیری‌های استاندار هرمزگان، بندر جاسک بعنوان دهکده لجستیکی معرفی شده است که تمام فعالیت‌های توسعه آینده این بندر از جمله شهرک‌های  صنعتی،کارخانه‌جات تولیدی بزرگ و حمل نقل‌های جاده ای و ریلی احداثی در توسعه این شهرستان با هماهنگی دهکده لجستیک فعالیت خواهند کرد و در جشن تولید و صادرات آن  می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

فرماندار شهرستان جاسک بیان داشت: دهکده لجستیک یا  مرکز لجستیکی با ظرفیت و سطح عملکردی بالا،‌ دارای حیطه فعالیت و گستره غالبا بین‌المللی (صادرات،‌ واردات،‌ ترانزیت)،‌ دارای بندر خشک و دسترسی پرظرفیت ریلی و جاده‌ای، جهت ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، خدمات ارزش افزوده، بازرسی‌های قانونی مربوط به جابجایی کالا و انجام تشریفات و کنترل‌های مرتبط گمرکی فعالیت می‌کند و در توسعه بندری شهرستان و همچنین استان بسیار موثر است.

به گزارش فارس، سند آمایش مراکز لجستیک کشور در دومین نشست «ستاد مراکز لجستیک کشور» به تصویب رسید و همچنین  وزیر راه و شهرسازی شهریور سال ۱۳۹۷ با توجه به اهمیت توسعه یکپارچه و هماهنگ مراکز لجستیک در کشور و پیرو مصوبه دومین نشست ستاد مراکز لجستیک، “سند آمایش مراکز لجستیک کشور” حاوی مشخصات، سطح‌بندی، تعاریف و پهنه‌های تعیین‌شده برای ایجاد هریک از انواع مراکز لجستیک را ابلاغ کرد که طبق این سند بندر دریایی، شهر لجستیک، دهکده لجستیک، پارک لجستیک، مرکز لجستیک مرزی، پایانه بار و انبار و مرکز توزیع محلی از انوع مراکز لجستیک تصویب شده به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید