خبر فوری

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هرمزگان به ۱۶۱ نفر رسید

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حسین فرشیدی امشب در گفت وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس با بیان اینکه شهروندان در اماکن شلوغ و بسته کمتر قرار بگیرند، اظهار کرد: طبق آخرین یافته‌های پزشکی امکان معلق ماندن ویروس کرونا تا ساعتها در هوا وجود دارد.

وی افزود: طبق آخرین تحقیقات، محققان در خصوص نحوه انتقال کرونا ویروس گفته می شود ویروس کووید ۱۹، ساعتها در هوا معلق می ماند و این موضوع رفتار جدیدی از جانب ما برای پیشگیری از این بیماری می‌طلبد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: علاوه بر توصیه‌هایی از جمله شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها حتما رعایت فاصله دو متر مد نظر قرار گیرد و اگر در برخی از مکان‌ها امکان رعایت این فاصله وجود ندارد، حتما از ماسک استفاده شود.

️فرشیدی گفت: از زمان شروع خطر اپیدمی، یک هزار و ۶۳ نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی (آنفلوانزا، ذات‌الریه، مشکوک به کرونا و سایر بیماریها) در مراکز درمانی هرمزگان بستری شده‌اند.

 وی ادامه داد: از این تعداد ۹۳۵ نفر پس از بهبودی ترخیص شده‌اند و ۷۲ نفر همچنان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: تاکنون از ۶۷۵ نفر مشکوک ابتلا به کرونا، نمونه‌گیری شده که نتیجه‌ آزمایش ۱۶۱ نفر مثبت بوده، ۴۹۷نفر هم منفی شده و ۱۷ نفر هم در انتظار نتیجه‌ آزمایش هستند.

وی اظهار کرد: طی یک روز اخیر ۶ نمونه از تست‌های کرونا در هرمزگان مثبت اعلام شد تا شمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در استان به ۱۶۱ نفر برسد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: از بین مبتلایان جدید ۴ نفر در قشم، ۱ نفر در حاجی‌آباد و ۱ نفر هم در بندرعباس هستند.

فرشیدی بیان کرد: ️طی روز گذشته یک نفر از بیماران مبتلا به کرونا در حاجی‌آباد (مرد ۷۵ساله) درگذشت و تعداد فوت‌شدگان به ۱۳ نفر رسید.

وی خاطر نشان کرد: ️از بین ۱۶۱ مبتلای قطعی کرونا در هرمزگان، ۱۴۰نفر ترخیص شده‌اند و ۸ نفر نیز بستری هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید